Boyun Eğmeyen CHP “direnişin sönen ateşi”

Seçim sonuçları, sandıkta hevesi kaçanlar ile ilgili bir yazı yazmış idim.  En az okunan yazılarımdan birisi oldu :)

Bugün itibariyle bir kaos yaşanmaktadır. Ben kaosun bir ortayol bulunarak çözüleceğine inanıyorum. Ortayol ‘un hiç bir şeyi çözmeyeceğinide biliyorum.  Sorunlar dururken parlatif önlemler ile üstünü örtmek ve çözümü ertelemek “bana göre” yanlışdır. Adaletsizliğe , hukuksuzluğa direnmek anayasal bir görevdir. “24.haziran.2011 , Özgür Mutfak”

 

Meclis açıldı.  AKP   ve MHP yemin ederek göreve başladı.  BDP ve CHP meclise gidemeyen vekilleri desteklemek için protesto etti.

CHP güzel bir demokrasi manifestosu yayınladı.  Konunun pek çok yerde konuşulmasını sağladı. Sonra bir şekilde dün yemin etti :)
Ne oldu ? Ne değişti ? bilemiyorum.  Nikotin krizlerindeyim ve gündemi kaçırdım sanırım …

 

Özgür Basın Özgür Toplum

Özgür Basın Özgür Toplum

BDP ve CHP nin eylemini desteklemiş idim.   Bence doğrusu seçime girmemeelri idi. Adil olmayan bir seçim kanununa baştan  tepki vermek daha doğru olurdu. Nasılsa BDP ve CHP nin olmadığı bir seçimi kimse düzenleyemezdi.

Eylem sırasında çok ağır atışmalar oldu. Tükürmek, yalamak,  kemiksiz, kaburgasız gibi pekçok sözcük  kullanıldı. Bunlar söylendi. Yemin edildi. Bu akşam haberleri izledim. Yine aynı kişiler ve aynı sözler söyleniyor .. .

CHP yanlış yaptı. Seçime girererek, seçime bir sağ koalisyon ile girerek, seçime solundakileri tırpanlayarak girmesi yanlış idi.  Tek doğru hareketi protesto idi. Onuda iki hafta sürdürdü.

Türkiye de sol bir sınava girdi ve  sınıfta kalıyor.

Görünen köy için artık kılavuza gerek yok. Bakmak yeterlidir.  Bir uzlaşma sağlanacak ve yeni anayasa yapılacak.  Bu yeni anayasa ne kadar “sivil”  ne kadar “12 eylül anayasaından iyi” göreceğiz  …
Bunlar yaşanırken. Ana muhalefet partisi olan CHP kendi iç çekişmelerinde olacak ve tarihe “Türkiye ‘nin değişimine seyirci kalan eski sol parti” olarak geçecektir.

 

Bir Cevap Yazın

