Sosyal medyada kişisel itibar “küfürlü tweet’ler kovalar …”

Bilgi güvenliği, ceza hukuku  ve sözleşmeler hukuku ekmek yediğim alanlardan biridir. İsmail hocanın yazısı üzerine sözlük yazarlarının evlerinden alınması gelince konuya kendi açımdan değinmek istedim.

Şifremizi güvenli yapalım. TC numaramızı vermeyelim. Antivirüs yazılımı kullanalım. Bilmediğimiz e-postaları açmayalım. Bu liste uzar gider . . . Kendi verdiğim eğitimlerde bu konulara cok az zaman harcıyorum.
Benim için bilgi güvenliği nedir?  Benim için bilgi güvenliği “kişisel itibarın korunması” dır.

En önemli bilgi, en gizli bilgi benim kişisel yaşamımdır. Kişisel yaşam , özel hayat gizlidir. Ne kadar gizlidir? nasıl korurum?  Özel hayatımı koruyacaksam, niye facebook ‘a giriyorum ?
Facebook üzerindeki yazışmalar, gönderdiğim tweet’ler  ya da friendfeed deki like’ larım neyi ifade eder?
Yenimedya düzeninde sınırlar esnekleşiyor. Bilgiye ulaşma kolaylaşırken, istenmeyen bilgilerin sızmasıda basitleşiyor. Esnek sınırları kendi lehimize kullanmak kadar bundan en az zararı görmekde önemlidir.

Sosyal medya serisine başlarken, benim icinde zor bir ayrımdı. Türkiye ‘deki önemli sanal toplulukları yönettim, önemli hareketlerin yönetim konseyinde yeraldım. Bunları ne kadar anlatabilirim ? ne kadar paylaşabilirim ve buradan nasıl bir sosyal medya serisi oluşur :)

Özgür basın, özgür toplum, Mart-2011, Beyoğlu

Özgür basın, özgür toplum, Mart-2011, Beyoğlu

Internet üzerinde kolay ya da zor ulaşılan benim hakkımdaki tüm bilgiler benim sanal dünyadaki yüzüm, sanal dünya profilimdir. Ne eksiği, ne fazlasıdır. Popüler ceza sorusturmalarında yapılanda budur, iş başvuru mektubunuzu okuyacak İK sorumlusunun ilk yapacağıda budur. Üçüncü sayfalarada da benzerdir. Sevgilisini kontrol etmek isteyen bakacaktır. Kızını kontrol etmek isteyen annede bakacaktır.

Google da adını ara ve sonuçları sakla. Her birine tek tek bak, duvarına as. Bir zamanlar twitter ‘da ettiğin küfür, eski sevgiline “seni seviyorum” lar. hepsi hepsi senin profilindir. Sen artık HTML izleriyle yaşayan bir yurttaşsın.
Bu görünen profil ne kadar gerçektir ? ne kadar gerçeği yansıtır, bu tartışılır. Bizim rahle-i tedrisi ‘mizden geçenler için basit bir kural vardır ” Internetde gördüğünüz ben, göstermek istediğim ben’dir . Beni ancak ben izin verdiğim biçimde göreceksiniz.

sevgilimi twitlerimden bulamayacaksınız.  4sqr den bira içerken yanımda kim olduğunu göremeyeceksiniz.  Internetdeki fotoğraflarım  sadece yakışıklı olduklarımdır :)

Benim sosyal medyadaki duruşum, yeni medyayı kullanma şeklim dünya görüşümü gösterir . Demokratım, terbiyeliyim, sevgi doluyum ve yakışıklıyım :)  

Burada bir kavramı ortaya koymak gerekiyor “sanal yaşayan özgür’ü  ellemek gereklimidir ? . Beni yazılarım, fikirlerim veya fotograflarım için izliyorsanız “gerek yoktur”  Beni tanımak demek “bloguma abone olmak demektir”  

  • internetde tanisan insanlar
  • sevgili olanlar
  • hergun ayakkabisinin fotografını gönderen kızlar
  • internetde çıkan kavgalar
  • facebook daki ilişki durumundan boşananlar
  • eski sevgilisine mention yapan sevgilisinin iphone ‘nu  kıran erkekler
  • internetden sevgili bulunmaz mı ?
  • seks ise isteginiz bu kadar ugrasmadan bulabiliyoruz burası Istanbul … Cinsel devrim yıllar önce yapıldı.
  • Cinsellik en kolay konudur. Karşıda değilim. Biseksuel değilim , tabular değil güzellikleri paylaşmayı destekliyorum
  • Günlük yaşamımda küfür etmem. Kadınlara saygılıyımdır. Kadınlara küfürün k ‘sını söylemez iken söyleyecek sözü kalmayanların küfürlü twitlere sığınmasınıda desteklemem.
  • Sosyalistim. En üstün değer emekdir. Emeğe saygı baştacıdır. Böyle iken başkasının twitinide, yazısınıda çalmam.

Bir kişinin, bir bireyin bile güvenliği bu kadar belirsiz iken, koca koca şirketler güvenliği nasıl sağlıyor ? 250 çalışanı olan bir şirket, çalışanlarının yaratacağı değer düşüklüğünü nasıl engeller ?  Mesai saatinde facebook ‘da foto paylaşmak günahmıdır ?

Bu liste böyle sürecek …

Anlatacak çok konu var. Bir süre bu giriş yazıları sürecek.  Devamında çok ilginç örnekler, röportajlarımız olacak.

iyi yazarlara örnekler :)

Bir tanede iyi fotoğraf bloguna örnek :)

One response to “Sosyal medyada kişisel itibar “küfürlü tweet’ler kovalar …”

  1. Yakışıklı olduğunu ve CEO’muz dahil pek çok kişinin “gençlik” sırrını merak ettiğini biliyoruz :))

    Sosyal profil aslıda kişisel markadır. Sen kendini, kimliğini, kişiliğini nasıl konumluyor olman bir aşama, bunu ne şekilde “satacağın” ise diğer bir aşamadır.

    Ancak benim aklıma yatmayan ve tıkandığım konu şu;
    bir insanın pek çok yönü vardır, biliyoruz. Hepsinde saygılı ve edepli bir kişilik sergilemelidir konusu bir kenara, ne kadarında “şirin-şebelek-heyecanlı-cici-coşkulu” olmalı ne kadarında “ciddi-samimiyeti bırakmasa da profesyonel olmalı” ..

    Linkedin sosyal mecradaki ulaşılabilir CV’im, twitter aklıma geleni yazdığım kendi duvarım, mallemizin sütçüsüne kadar hemen herkesin olduğu mekan FB .. hepsi kendince önemli ve gerekli. Ama bunu kişisel blog ile perçinleyeceksem bunu nasıl yapmalıyım? Blogdaki konuların ne kadarı güncel “fikir” taşımalı, ne kadarı “uzmanlık” olmalı, ne kadarı “ay aklımdan şimdi de bu geçti” olmalı ? ..

Bir Cevap Yazın

