Türkiye ‘de ilk açık hava rock festivali “manşetden … “

Bir yaz günü, İstanbul dasınız ve Harbiye Açık Hava Tiyatrosu’ nda  Rock Festivali düzenliyor. Rock seversiniz, hadi rocker diyelim :)  Ne yapacağınız bellidir, festivale gidersiniz. Düşünmek bile gereksiz. Rock varsa gidilir.

“Sıcak güzel İstanbul mayısı” sıradan değil idi. Bir istanbul günü ne kadar sıradan olabilirse . . .  1984 yılının Turkiye’ sinde güzel bir İstanbul günü idi. 12.eylül.1980 darbesinden 3.5 yıl geçmiş. Aksak sivil ve topal bir demokrasiyi yaşıyorduk. Darbe her yanımızda, köşeyi dönmek kadar yakındı.  Okulu kırınca, Teşvikiye karakolunda ifade veriyorduk. Daha ne anlatayım :)

O yıllarda rock konserleri Şan Tiyatrosu, Emek Sineması ve Kemerburgaz diskolarında olurdu.  Açıkhavada, Harbiye Açıkhava Tiyatrosu ‘nda konseri aklımız almadı.

Sıradan bir konser değildi. Farklı yerlerde farklı zamanlarda dinlediğim-dinleyebileceğim gruplar vardı. Whisky, Kramp, E5,  Asım Can Gündüz ve Ambulans ilk goze çarpanlardı.  Sahnede bunlar varken, seyirciler arasında İzzet Öz. MFÖ ya da Erkin Koray ‘ın olduğu bir konser  …
Bir rock konseri 1984 yilinda ve bir grup değil pekçok grup sahnede …
Tamam bir woodstock degil. Bildiğim tum rock grupları orada ya sahnede ya seyirci :-)

 

O yıllarda  saç uzatmaya başladım. 2000’lere girerken kestirdim.
O yıllarda müzik zevkim sabitlendi. Hala aynı müziği dinliyorum.
O yıllarda ezberlediğim şarkıları hala ezbere söyleyebiliyorum.
Elime aldığım her gitarda hala aynı akorları basıyorum.

 

Telefonun olmadigi yillarda yasamak guzeldir. Evden çıkardık, akşam gelirdik. Sabah-Gece arasi akliniza gelirse anlatilacak detaylar idi.   Akşam eve geldim. “Neredeydin özgür, ne  yaptın bugün ?”    “arkadaşlarla gezdim, iyiydi anne ”
Sabah oldu, gazete aldım.  Kahvaltıya yetiştirdim. Sofraya oturduk.

“özgür Sen hippimi oldun ? Gazetenin ön sayfasında fotoğrafın var :)  “

İlk rock festival, 14.mayıs.1984, Milliyet de ön sayfa :)

İlk rock festival, 14.mayıs.1984, Milliyet de ön sayfa :)

.

Bir Cevap Yazın

