Sosyal medya etiketim ve etik kurallarım

Sosyal medya yaşamın aynasımıdır? Ayrı bir yaşammıdır? Sosyal Medaya da niçin zaman harcarız?
Sosyal Medya nedir ? Benim icin basitdir. SM = Blog  :)
Yaşama dair anlatacak neyim varsa bloglarımda paylaştım. O kadar yasam varki. O kadar kırık kalp saklıki icimde bir blog yetmedi.

Özgür basın yürüyüşü, 13.mart.2011 Beyoğlu-Istanbul, pentax k10d

Özgür basın yürüyüşü, 13.mart.2011 Beyoğlu-Istanbul, pentax k10d

Blog yazarı olmayan kisiler Sosyal Medya’cı olabilirmi? Görünen olabildiğidir. En azından söyleniyor. Twitter ‘da yazan on kişiden beşi “Ben sosyal medya uzmaniyim.” diyor.   İşin aslı sosyal medya uzayına bir tohumlar bırakacaksanız tek yolu blog değildir.  Ben blog yazarlığını seven ilk kuşakdanım.
Blog kisisel aforizmalar da olsa bir kişisel markadır. İster pazarlarsınız ister pazarlamazsınız. Alıcısının olup olmadığına bağlı olmayan tek taraflı bir arzdır. İstenecek, okunacak, okuyanı yönlendirecek blog yazıları hazırlamak ayri bir işdir. Daha kötü ya da daha iyi değildir. Ayrı bir daldir. Ayri bir işdir.
İngilizce ve Türkçe sosyal mecrada bulunuyorum. Ayrı dinamikleride vardir, benzeşen durumlarıda.

Sosyal medya okuyucu ile yazar arasında bir köprüdür. Blog yazarı iseniz, siz bu köprünün başındasınız ve polisi oluyorsunuz.

Blog yazarısınız ve içinizi dökmeye basladınız. Anlatmaya başladınız. Okuyucularınızdan gelen tepkileri dikkate alırsınız almazsınız ben tepki almayı seviyorum.
Bir diğer konu tepkiyi yonetmektir. Ben kontrol etmiyorum. Yorum bırakan emek harcadı. Okumak için ayrı yorumlamak için ayrı emek harcadı. Ben onu kısıtlama hakkını kendimde görmüyorum. Dileyen dilediği yorumu bırakır.
Burada genel bir soru var. Peki istemediğim yorumlar ne olacak?
“Yazar-okuyucu-yorumcu ” Bu köprüyü inşa eden benim. Yolun başı, sonu ve kaldıracağı yük bellidir. Köprü benimdir, kuralları ben belirliyorum. Dileyen geçer başı sonu bildiüim köylerdir.
Siyasi yazi yazdiysam, görüşümü açıkladım. Yorumcununda hakkı vardir. Takır takırda yayınlanır.

Bu bütün sosyal medya iletişiminin temelidir. Etik kuralıdır. Ben kişisel markayım ve sosyal medya uzayına yazıyorum.  Alacağım yanıtlar, benim izlerime bağlıdır. Ne ekersem onu biçerim. Ektiklerim-biçtiklerim benim kişisel markamdır artık.

Yorum, tepki yönetmek konusunda bir kaç blog örnek göstereceğim.  Unutmazsam :)

2 responses to “Sosyal medya etiketim ve etik kurallarım

  1. Blog yazmanın kişisel bir marka olduğu doğrudur. Peki bu markayı hangi alanda konumlamak doğru olur? Özellikle birden fazla işi hakkıyla beceren bir insansan bunların hangilerini ne ölçüde sunmalısın? Birbirlerine aykırılıkları bu ebru teknesinde dengelemek hem maharet hem de vakit ister. Bu iş nasıl olmalı?

    • Blog un konusu ne olmalıdır ? Ben okuyucu ile etkileşim , tepkileri yönetmek ve kaliteyi korumak dan başlamıştım. Belkide blog un içeriğinden başlamak gerekiyordu :)

      kişisel bir blog ‘un konusu kişidir “blogun üreticisi”. Senin bir blogun var. Blogun dan üreyen bir sosyal medya arzın var. Bu arz, gelen talep ve oluşan tüm iletişimin sonucunda internetde bıraktığımız iz KİŞİSEL SM MARKA sıdır.

      Bir kişiyim, bir çok konuyu seviyorum. Kuş, böcek, cep telefonu … Ben kişisel bir blog yapıyorsam bunların hepsinden olmalıdır. Aynı kapsamda olmalıdır . ..

      Kişisel blogda çok dal olması işimizi kolaylaştırır. Bence zorlaştırmaz.

      bu konuyada değineceğiz . İlgin için çok teşekkür ederim.

Bir Cevap Yazın

