Bir YGS gelir, biri geçer. Peki umutlarımız ?

Türkiye’deki en güvenilir kuruluşlardan birisi ÖSYM idi. Ne olduda bu duruma geldi ?  Ne olacak ?

YGS ciddi bir sınavdır. Milyonlarca yurttaşı ilgilendirmektedir. En ufak bir kuşku bile olmamalıdır. ÖSYM ‘nin görevi bu iddiaları yanıtlamaktır.

Her öğrenci için kişiye özel kitapcık basılması yanlışdır. Böyle hikayeler anlatılabilir.

“Ben sınava girdim, suyumu açtım, yanımdaki uzun saçlı çocuğa kıl olmuştum. Kitapcığına su döktüm.  Çocuk ağlayarak çıktı. Rahatladım. “

Pedagojik olarak yanıtların rastgele sıralanması girişimi hatalıdır. Tüm sınav sistemi, sıralı yanıtlara göre yürümektedir. Sınava giren öğrenciler yıllardır girdikleri her sınavda karşılaştıkları soruların seçenekleri sıralı idi. Bu sınavda sırasız seçenekler sunulması yanlışdır.

Her kitapcıkdaki yanıt-soru sıralamasının ayrı yapmak gereksizdir. 10-20 adet farklı kitapcık yeterli idi.

Seçeneklerin rastgele yapmak için kullanılan algoritma hatalıdır. Enaz bir kitapcıkda bile bir kestirme yol bulunabiliyorsa yanlış olduğu ispatlanmışdır.

Her adaya farklı soru-seçenek kümesi vermek söylentileri azaltmaz, arttırır.
Söylentileri kaldırmak için kitapcıkları yayınlamak doğrudur. Fakat yayınlanan kitaplar, sınavda kullanılan kitapların taranmış kopyası değildir. Basıma verilen ham kopyalardır. Dolayısıyla söylentileri azaltmaz arttırır.

Cumhurbaşkanı ‘nın konuyla ilgili açıklama yapması yanlışdır. Konu yargıya gitmişken, devletin başının taraf olmaması doğru olurdu.
Peki ne olacaktır ?  Ne olmalıdır ? Bu sınav iptal edilmelidir. Faturası çok ağırdır ve ödenecektir. Herhangi bir veli dava açarsa, zaten süreç duracak ve sınav iptal edilecektir.

 

İyi niyetliyim. ÖSYM ‘nin birilerine fayda sağladığına inanmıyorum. Fakat  teknik olarak yapılanlar hatalıdır.  Hukuki olarak mücadele başlayacağını görebiliyorum.  Sınav iptal edilir, edilmez yargı karar verir. Fakat bu ağır faturayı kimlerin ödeyeceği bellidir.

Gençlerimize ayıp ettik. Bari birileri çıksın ve özür dilesin …

 

 

One response to “Bir YGS gelir, biri geçer. Peki umutlarımız ?

  1. gerçekten insanlar artık güvenmiyor ve acaba bu sınavdada kopya varmı diye içinde şüphe var

Bir Cevap Yazın

