Dikiz aynasında devrim “Amiral Kolçak”

Geçen günlerde ikinci kez izledim. Amiral Kolçak’ın hayatını anlatan Amiral filmini ..  Film komünist devrimin başlangıcı ve çarlık devrinin sonunda geçiyor.  Sol dergisinde kopan fırtınaları görünce yanlış filmimi izledim diye şüphe ettim.

Amiral Kolçak kimdir ?

Çarlık Rusyası ‘nda donanma komutanıdır.  Deniz mayınları uzmanıdır. Kahramanlıkları ile tanınmış ve Çar tarafından amiral rütbesine getirilmiştir.   Bir baloda tanıştığı bayan ile aşk yaşar.

Devrim olunca silahsızlanmıştır. Sonrasında devrim karşıtı olarak muhalif orduları yönetmiştir. Ardından yenilmiş, teslim olmuş ve idam edilmiştir.

Amiral Kolçak

Amiral Kolçak

Şimdi yazılan yazılara bakıyorum …

Bir bölüm tek ağız olmuş.

  • Komünist devrimin içyüzü açıklandı. Yerden yere vuruldu, kahrolsun komünistler !
  • Stalin soykırım yaptı.

Bir bölüm tek ağız olmuş

  • Kolçak haindir.  Bolşevik devriminde hata yoktur.  Kahrolsun devrim kırıcılar!
  • Stalin soykırım yapmadı.

Kötü bir film izleyicisiyim , kabul ediyorum.  Ama filmde bu kadar bir derinlik bulamadım.

Sol görüşlüyüm. Güzel ülkeme, sosyalizmin yakışacağına inanıyorum. “Eşitlik ve özgürlük için sosyalizm!” diyorum.  “Yaşasın tam bağımsız Türkiye!” diyorum.

Amiral Kolçak bir vatan hainimidir ? SSCB için bir vatan hainidir.  Düşmanımın düşmanı dostumdur diyerek, İngilizler ile işbirliği yapmıştır.

Amiral Kolçak bir askeri dehamıdır ? Amiral olabildiğine göre bir askeri dehadır.  Filmde bir diyalogdada geçmektedir.  Kara savaşını bilmemektedir.  Karada bir deha değildir. Yenilmiştir.

Amiral Kolçak bir lidermidir ? İyi bir lider değildir.  Öyle ya da böyle elindeki fırsatı değerlendirememiştir.  Müttefiklerini idare edememiştir.

SSCB soykırım yapmışmıdır ? Özellikle Türk boylarına zorunlu göç, sürgün yapılmıştır. Soykırım ölçüsüne gelmişmidir ?  bilmiyorum. Şunu kesin biliyorum.  Zorunlu göç, sürgün bir insanlık suçudur.

İnsan haklarıyla insandır.  İnsan haklarından taviz verilemez. Yandaşlık adına insan hakları ihlallerini görmezden gelmenin sonu yağcılıktır.

Türkiye ‘de yıllarca bize neler öğretildi biliyorum.

  • Kürt yoktur. Türkler dağda dolaşırken karlara bastı, otlar kıtırdadı, kırt sesinden kürt gelmiştir.
  • Şimdi devlet televizyonu Kürtce yayın yapıyor.
  • Nihat SARGIN ‘ın  geldiği günleri anımsayın.  Komünist olmak suç idi. Şimdi TKP yasal bir partidir.
  • 12.eylül  darbesinden sonra gelen tepeden inme türban yasaklarını  anımsayın.

Amiral Kolçak ‘ın aşkı ve  Bolşevik Devrim ‘in sertliği iyi bir kontrast olmuştur. Filmi seyretmenizi öneririm.  Askeri burjuva ile işçi sınıfının mücadelesinin birde saraylıların gözünden izlemiş olursunuz.

Bir Cevap Yazın

