Murat ÇELİK, ACD Sanat Merkezi 30.ekim.2010 konseri

Yıllar önce hikayesini anlatmışım.  Kırmızı gitarım ile başlayan müzikli yaşamımda yanımda Murat ÇELİK vardı.

Murat ÇELİK konseri, ACD Sanat Merkezi , Üsküdar, İstanbul

Murat ÇELİK konseri, ACD Sanat Merkezi , Üsküdar, İstanbul

Murat müziği yaşam biçimi olarak seçti. Düş Sokağı Sakinleri ile bir efsane oldu. Değişti, gelişti ve yeni bir insan bir bir şehir öykücüsü oldu. Düşlerini anlatan, “en güzel bestem kızım Zeynep’tir” diyebilen birisidir artık. O Murat ÇELİK ‘dir… Aşkın Elif Hali ‘nde müzikal altyapıyı caz formlarını yerleştirdi.

ACD Sanat Merkezi’nde gitar dersleri verdiğini biliyordum. Orada bir konser verileceğini öğrenince kayıt oldum. Konser akşamında CD ‘leri, kitapları ve fotoğraf makinasını alıp gittim. Altunizade Kültür Merkezi ‘nin arkasında imiş. Benim bildiğim Altunizade Kültür Merkezi orası değilmiş. Neyse ulaştım, soluk soluğa içeri girdim. Gece karamlığı çöküyordu. 3-4 katlı eski bir ev olması gerekiyor. Alt katı ve bahçesi kafe şeklinde hazırlanmış. Murat ÇELİK şarkıları çalıyordu ..

Biletimi aldım, çayımı istedim. Sigaramı içmek için bahçeye çıktım. Murat ve Emre KARABULUT çorba içiyorlardı. Çorbalarını bitirince hemen damladım yanlarına :)

Murat ÇELİK konseri, ACD Sanat Merkezi , Üsküdar, İstanbul

Murat ÇELİK konseri, ACD Sanat Merkezi , Üsküdar, İstanbul

Merhaba Murat, ben Özgür. Eski yılalrdan tanışıyoruz. Konser meselemiz vardı, Çello yıllarından tanışıyoruz. Ben saçlarımı kestirdim. Bana kırmızı 12 telli gitar almıştık. Köprü altı çay vs anlatıyorum … Herhalde en uzun konuşmalarımdan birisidir.
Gece karanlığında Murat, yüzüme bakıyor. Ortak arkadaşları konuşup duruyoruz. İlk başta deli olduğumu düşünmüş olabilir. Olsun :)
Sonunda tanıştık, hatırladık.
İlhan yurtdışına yerleşmiş, ablası trafik kazası geçirmiş.
Volkan, Şevki , Yalım ‘ıda ben anlattım. Bülent ORTAÇGİL maceramı anlattım.
Konser saati gelmişti. Müsaade istedim. Öpüştük içeri geçtim.

Ahşap merdivenlerle çıkılan katda salonu mum ile donatmışlar. İki sandalye, gitar ve yan flüt. İki tande amfi yerleştirilmiş. Göz gözü görmüyordu. Yerdeki minderlerden en kıyıdakine yerleştim. Makinada beyaz ayarını yapmaya çalıştım. Birazdanda Murat ÇELİK, Emre KARABULUT içeri geldi.

Karanlık nedeniyle tam seyirci dağılımını bilemiyorum. 20-25 kişi, en büyükleri ben olmalıyım.

Murat yavaş başladı, yavaş yavaş ortama girdi. Bol doğaçlamanın olduğu, az konuşulan bir dinleti idi. Ben büyülendim.  Teşekkür ediyorum.


Konser başlamadan bir çay içtim. Çayın parasını ödemeyi unuttum. Kaçmadım, unuttum :(

  • Salon çok karanlık idi. Mum aydınlatma için uygun değildi.  Mumların sayısını arttırmak çözüm değildir, tehlike yaratır. En az iki spot olmalıydı.
  • Çekirdek Sanat Evi’nde ki dinletileri düşündüm. O dinletilerde her şarkı arasında uzun konuşmalar olur, şarkıların öyküleri anlatılırdı. Biraz konuşma olmalıydı. Murat ÇELİK sadece bir müzik ustası değildir, dünya görüşü vardır. Dinlemek isterdim.
  • Ben fotoğrafları flaşsız ve 800 ISO ‘da çektim. Merkezin çalışanlarından birisi sürekli flaş ile fotoğraf çekti. Konserlerde fotoğraf çekilir, flaş kullanılması yasaktır. Dikkat edilmesi gerekiyordu.
  • Dinleyiciler cep telefonları ile patlattığı flaşlar mazur görülebilir, alıştık.
  • Akustik olarak güzel bir ortamdı.
  • Minderde oturmaktan bir şikayetim olmadı. Yanımdaki bayan ayağını-bacağını koyacak yer bulamadı. Duvar kenarlarına bir kaç tabure konabilirdi.
  • Dinleti sonrasında, öncesinde bir imza masası kurulabilirdi. Bunu şiddetle öneriyorum. Yasal albüm satışları özendirilmelidir.

Murat ÇELİK geniş kitlelere ulaşma derdi olmadan dilediği müziği yapıyor. Dünya görüşünü anlatıyor. Her yapıtı dikkatle izlenmeli ve alınmalıdır. Desteklenmelidir.

Murat ÇELİK, Ayşe TÜTÜNCÜ, Bülent ORTAÇGİL, Cengiz ONURAL gibi müzisyenler geniş kitlelere ulaşamıyor. Öyle bir amaçlarıda olmuyor.  İyi müzik yaparak yaşıyorlar.  Bizler, sıradan dinleyicilerin yapabileceğidestek basitdir. Albüm satın almalıyız. Sosyal paylaşım ortamlarında konserleri duyurmalıyız.

One response to “Murat ÇELİK, ACD Sanat Merkezi 30.ekim.2010 konseri

  1. Pentax K10D nin yüksek ISO ‘da performansı yerlerde sürünüyor. Beni utandırıyor. Sırf bu nedenle ikinci gövde olarak Pentax Kx düşünüyorum.

    Sevgili Özgür, denemem için Sigma 70/2.8 lensini verdi. O karanlıkta lens çalışmadı.

    Emektar pentax FA 50 mm/1.4 yine görev başındaydı.

Bir Cevap Yazın

