CHP kurultay yapsın mı ? yapmasın mı ?

referandum bitti, bir gazete açıklama yaptı “Baykal,  CHP ‘de kurultay düzenlenmelidir”  .  Arkasından yalanlama geldi. Normal yanlış anlamalardır dedim, bıraktım.

Bugün bakıyorum,  CHP işi gücü bırakmış bununla tartışıyor.

Bravo diyorum.  Partiyi düşünmüyorsanız bari Türkiye ‘yi düşünün.

Türkiye demokrasisi çokda eski değildir.  Demokrasinin kanalları olan partilerimizde  yaşlı değildir.

Birinci parti olan AKP, 28.şubat darbesi sonucu  doğmuştur.  En eski parti sayılan  TKP  ‘yi ayrıca bol-bol konuşacağız.  Cumhuriyet ile birlikte kurulan CHP ‘nin görevi ağırdır,   basiretsiz yönetimler zayıflatmış, erimiş ve  genel başkanının seçmen kütüğünü kontrol edemeyecek kadar beceriksizleşmiştir.

CHP tarihi bir fırsat yakalamıştır.

Gandi Kemal “Faşizme geçit yok”

Baykal-Kılıçdaroğlu “Kaset vesilesiyle demokrasiye geçiş yapmak.”

Tek bir miting yapmadan, tek bir değişiklik yapmadan, değişim rüzgarı yakalamıştır. Referandum bitti.  Kılıçdaroğlu’ndan mitinglerde söylediklerini yapmasını bekliyorum.

Darbelere karşıyız. Asker sopasınada sivil sopasınada karşıyız.  Darbe anayasası istemiyorum.

CHP yeni bir anayasa tasarısı hazırlamalıdır.

CHP gençleşmeli ve sevimlileşmelidir.  Tüm partilerden daha fazla interneti kullanmalıdır.

CHP örgütünü kullanmalıdır.  Sokak sokak örgütlenmelidir.

CHP akademik çalışmalara başlamalıdır. İdeolojisi neyse onu anlatmalı ve teorik temellerini bilmeliyiz.

CHP bir sözleşme imzalamalı ve  parti duvarlarına asmalıdır.

İktidara gelirsek çalmayacağız.  Eşit davranacağız. Başörtüsü, mezhep, milliyet,  etnik köken, din ayrımı yapmayacağız.

Bize oy veren vermeyen herkese aynı mesafedeyiz.

Korku değil sevgi dağıtacağız.

Baro değil, halkın partisiyiz. Plajlarında tersanelerinde partisi olacağız.

Bu anayasa değişikliği paketine “hükümet lehine eşitliği bozduğu için” karşıydık.  Faydalanmayacağız.

CHP hizipler, kurultay tartışmaları ile ömrünü doldurmak üzeredir.  CHP den sol bakış bekliyorum.

Bir Cevap Yazın

