Referandum’un dili olsa konuşurmuydu ? susarmıydı ?

rengimi belli etmiştim, artık konuşmak zorundayım :)

Halkoylaması’nın galibi AK Parti değil Tayyip ERDOĞAN ‘dır.  Başarılı bir kampanya, halkla ilişkiler ve arkaplanda kesin destek vardı.  Tebrik ediyorum.

Kampanyanın diğer kazananı  Kemal KILIÇDAROĞLU ve CHP ‘dir.  Analizlerimi  ileride paylaşmaya çalışacağım.   CHP oyları kampanya sırasında %30 ‘a kadar yükselmiştir.  Yanlış kurgulanmış bir kampanyayı kucağında bulan KILIÇDAROĞLU iyi çalışmıştır.

Kampanyanın bir kaybedeni CHP yönetimidir.  HAYIR ‘ın lideri oy kullanamamıştır.  CHP silkinmek zorundadır.

İşin bir kaybedeni Deniz BAYKAL ‘dır.  KILIÇDAROĞLU hiç bir şey yapmadan, BAYKAL ‘ın gitmesiyle CHP ‘i yükseltmiştir.

Türk solu kazanmıştır. BDP desteği olmadan bir kampanya yapmıştır.  Benim için Türk Solu’nun temsilcisi artık TKP ‘dir.   Türk Solu, Taksim’de değil Tuzla’da yeniden doğacaktır.

“Yetmez ama EVET”   ya da “BOYKOT”  diyerek ters köşede yeralan  Sol ve sanatçılar  kazandı mı ? kaybetti mi ?  Benim için değerleri azaldı.

MHP ‘nin oylarında bölünme olmuştur.  Bölünme sürmeyecektir. İlk seçimde tabanını toplayacağını öngörüyorum.

“Okyanus ötesi ” destek kazanmıştır. Nedeni BAYKAL ‘dır.

devam edeceğim …

Bir Cevap Yazın

