Vural ÇAKIR, “yeniden yenilenmek mi ? “

Vural ÇAKIR ile yıllar önce Zincirlikuyu’daki ofislerinde tanışmıştım.  Geçen yıllarda Türkiye ‘deki başarılı girişimcilik derslerini yazdı ve örnek oldu.  Beni heyecanlandıran bir haber okudum. Kimbilir belki doğrudur :)

Vural Çakır, o zamanlar adı AC Nielsen olan şirkette 7 yıl genel müdürlük yapmıştı. 2001’de ise KMG Pazarlama adıyla kendi şirketini kurdu. 2007’de dünyanın ikinci büyük araştırma şirketi Ipsos ile KMG’yi evlendirdi. Halen de Ipsos KMG’nin CEO’su olarak iş hayatını sürdürüyor.

Ipsos KMG, daha çok hane araştırmalarıyla öne çıkıyor. Oysa takip edenler hatırlayacaktır; Çakır’ın Nielsen’deki görevi nedeniyle zincir marketlerin kullanıldığı pazar araştırmalarında da deneyimi var. Çakır’ın bu deneyimini değerlendirebileceği bir ortaklığa hazırlandığını ve bu doğrultuda uluslararası bir araştırma şirketini Türkiye’ye getireceğini duyduk. Bu ortaklığın Ipsos KMG’deki görevini etkilemeyeceğini de belirtelim. Bu şirketin kim olabileceğini araştırırken, piyasadan kulağımıza “Nielsen’in dünyadaki en büyük rakibi olan şirket olabilir” diye fısıldadılar. Bahsedilen şirket, Amerikalı IRI’dan (Information Resources Incorporation) başkası değil…

http://www.patronlardunyasi.com/haber/Vural-Cakir-hangi-sirketi-getiriyor/88073   adresinden alıntıdır.

Vural ÇAKIR ‘ın iş bilgisi ve emek saygısını takdir ederim.  Dürüstlüğüne birebir şahidim.  Haber doğrudur, yanlıştır bilemem. Kesin olan bir şey var. “Ne yaparsa doğrusunu yapar …”

3 responses to “Vural ÇAKIR, “yeniden yenilenmek mi ? “

  1. Bu haberi iki ay sonra canlandıran arkadaşlara teşekkür ediyorum. Facebook ‘un gücünü :) görmüş olduk.

    Vural ÇAKIR ‘ın asistanı Evren DOĞANÇ benimle görüştü. Haberin asılsız olduğunu iletti. Bu konuda, sadece tek taraflı duyumların yayınlandığını söyledi.

    Kendisine teşekkür ediyorum.

    Vural ÇAKIR ve Ipsos KMG ‘ nin sessizliğini önümüzdaki günlerde bozacağını öğrendim. Siyasi ve kamuoyu araştırmaları konusunda yeni bir yapılanma gerçekleşiyormuş.

    Bekleyelim görelim.

  2. Türkiye’de sıfırdan şirket kur (zet),
    büyüt,
    sektörün en büyük firması ile birleştir (ac nielsen),
    pazarın en büyüğü olduğunu gördükten sonra ayrıl..

    Biraz dinlen.
    Bu sefer,
    sektörün başka bir alanı ait bir şirketi alıp önceki deneyim ile birleştir (htp+kmg),
    büyüt,
    alanında en büyük olan firma ile birleştirip sektörün en büyüğü yap (ipsos-kmg). Hem de krize rağmen yap.

    Sonra gelişmiş yeni bir maceraya atla. Aynı bilgisayar oyunu gibi, her seferinde yeni bir level..

    hehhee, bu kesinlikle çok heyecan verici birşey ..
    ekip üyesi olarak bu başarının payıma düşen kısmını seve seve kabul ediyorum. çok geceler yorulduk ve işte değdi … :))

    TUIK istatistiklerine bakarsanız kapanan-açılan şirket sayısı fazla, demekki şirket kurmak o kadar da zor değil, ya da şirketi büyütmek.
    ama …
    şirketi büyütmenin yolunu sektörü büyütmekten bulup başarmak aynı şey değil..

    bana sorarsanız, bu literatürlere girmesi gereken bir case study. Hem de kitabın indeksinde “challenge” ın karşılığı olarak …

    Sevda Yalınbaş
    http://sevdayalinbas.wordpress.com/

  3. Ilginc haber. Ama su son cumleye kesinlikle katiliyorum : “Ne yaparsa doğrusunu yapar …”

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s