1 Mayıs ‘da Taksim ‘de …

Blog tutmak biraz bencillik yaratıyor. Enazından benim için öyle oluyor. Kimseye mesaj vermek, reklam yapmak niyetim yok. Yazmak istediklerimi yazıyorum ve paylaşıyorum.

1 Mayıs Taksim

Beklenen gün, 1 Mayıs 'da Taksim

1 Mayıs 2010 kutlamaları için Taksim ‘e gittim. 1977 ‘de İstanbul ‘da değildim.  Yaşım itibariylede katılmam zordu :)

Seksen darbesi politik bir darbe idi.  Toplumu apolitize ederek, kendi siyasetini yaşattı.  Bu ortamda örnek sivil girişimler sivrildi.

Tekel Direniş ‘i işin kurallarını yeniden hatırlatıyor. Birlik oldular, direndiler … 1 Mayıs ‘ında gözdesiydiler.

Taksim’de imrenilen ve paylaşılamayan grup oldular. Her kortejde Tekel sloganları atıldı.

Kürsü müdahaleleri bence yanlış idi.

Türk sivil girişim tarihinin parlak örneklerinden biri oldular. İpek işçileri, Tramvaycılar grevi ya da Paşabahçe direnişi gibi ..

Çocuklar aç, babalar işsiz , İşte sizin adaletiniz !

Tekel işçileri

Tekel işçileri

.

Timur Selçuk ve dostlar korosu “benim için” nostaljik bir konser verdi.  Meydanı tamamen izleyemedim.  Gördüğüm gruplar gayet organize,  disiplinli bir şekilde katılım sağladılar. Bireysel gelenler,  çocuğu ile gelenler,  anı fotoğrafı için gelenler .. Çok renkli idi.

1 Mayıs 2010, Taksim için toplanıyoruz.

1 Mayıs 2010, Taksim için toplanıyoruz.

32 yıl niçin yasaklandı ? Niçin bu yıl serbest oldu ?  2010 yılında serbest kalmasının nedeni sadece demokrasimiy di ? Yetkililerin esas amacı neydi ?  İzin verilmiş bir ortamda kutlama yapmak ne kadar onurlu bir davranış idi ?

Olabildiğince fazla insanla konuştum. Yasakların anlamsızlığı kavranmış idi.  Demokrasi, sivilleşmek,  çok seslilik  ve geniş katılım … Güzel bir kutlama oldu. İzin veren hükümete, valiye, emniyet personeline ve katılımcılara teşekkür ediyorum.

Yaşasın 1 Mayıs !

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Bir Cevap Yazın

