Meyve suyunun tahtını limonata sallıyor ..

Son 1 senede meyve suyu raflarında birçok markanın limonatasını görmeye başladık. Haberlerden takip edebildiğim kadarı ile 14 marka şu an pazarda rekabet halinde. Müşteri tercihleri konusunda ufak çapta düzenlediğim bir anket sonucunda aşağıdaki verilere ulaştım:

1. Uludağ pazara ilk giren olarak liderliği (yaklaşık %50-60) elinde tutuyor. Türk milleti vefalıdır, ilk tattığı markayı kolay kolay bırakamaz.

2. Cappy’nin ülkemizde sağlamış olduğu kamuoyu ise takdire şayan. Anket yapıldığı sıralarda Cappy raflardaki yerini yeni alıyordu ve daha çoğu kişi tarafından tadılmamıştı. Ancak tadılmaması rağmen “Cappy yapmışsa güzel yapmıştır” diyerek oy verenlerle %20-25′lik bir dilime sahip oldu.

3. Genç nesil hazır meyve sularındaki bu alternatif tadı oldukça benimsemiş durumda. 35 yaş üzeri ise ev yapımı limonatayı hiçbir şeye değişmeyeceklerini belirtiyorlar.

Limonatanın getirdiği canlılık

Meyve suyu pazarındaki limonata canlılığını rakamlardan okuyabiliyoruz:

* Ambalajlı limonatanın piyasaya ilk sürüldüğü 2007′de bin 290 litre civarında olan tüketim, 2008′de 11 kat artarak 14 bin litreye ulaştı.
* 2009′un ilk 5 ayında ise tüketim önceki yılın aynı dönemine göre 12 kat artarak 8 bin litreye çıktı.
* 2009′un ilk 5 ayında, 2008′in aynı dönemine göre satış değeri 3.8 kat arttı. Limonata pazarı cirosal olarak yüzde 284 büyüdü.
* Limonata, şeftali, vişne ve kayısıyı tahttan indirdi. 3 ürünün yüzde 70 olan pazar payı, bu yıl yüzde 55′e düştü.
* Limonata pazardan 1 yılda yüzde 38′lik bir pay aldı.
* Meyveli içecek kategorisi limonata sayesinde, 2008′de 2007′ye göre yüzde 24, 2009′un ilk 5 ayında 2008′in aynı dönemine göre ise yüzde 18 büyüdü.
* Ambalajlı limonata pazarının 80 milyon TL’ye, pazardaki marka sayısının ise 25′e ulaştığın tahmin ediliyor.

Bu canlılığı fırsat bilen Mersin limon üreticileri ise girişimde bulunarak ortak bir limon suyu üretim tesisi kurmaya hazırlanıyorlarmış. İyi de yapıyorlar doğrusu.4 kilo limondan 1 kilo limon suyu elde ediliyormuş. Direkt limon suyu satın aldığınızda nakliye masraflarınız teorik olarak 4′te bir azalıyor. Tabi limon suyu aldığınızdaki saklama koşullarında ne gibi değişilikler olur bilemiyorum. Aynı zamanda üretilecek olan limon suyunun firmanın kalitesinde olup olmadığını denetimlerinin iyi yapılması gerekiyor.

Limonata pazarının getirdiği bana göre diğer bir güzellikse limon üretiminde ortaya çıkan “kabuk özürlü” sıkmalık limonların daha fazla değerlendirilir hale gelmesidir. Sonuçta bir nevi israf önlenmiş oluyor ve bu limonlar da sofralarda başka bir şekilde de olsa yerlerini alıyor.

Limonata pazarındaki öğrenebildiğim markalar:

Uludağ
Doğanay
Chat
Aroma
Cappy
Dimes
Ersu
Joyful
Pınar
Tamek
Ülker
Netto
Exotic
Persan

desirnote ‘dan alıntıdır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s