İtiraflarım

Çok kere kendi kendime sorardım. “Belki de bazı şeyleri atladım, bazı şeyleri anlamadım mı, acaba ?”

“Bu çaresizlik halinin insanlara özgü olması, imkansız bir şey”. Ve sorularıma, insanların ulaştığı bütün bilgilerde cevap aradım. Izdırap içinde ve uzun uzun aradım. Boş bir merakla değil, rahat bir şekilde değil, ıztırapla, inatla gece gündüz aradım. Batmakta olan insanın kurtuluş araması gibi aradım. Ve hiç bir şey bulamadım.

……

Beni ümitsizliğe götüren şeyin, yani hayatın anlamsızlığının, insanğın ulaşabileceği tek kesin bilgi oluşudur.

Tolstoy

İtiraflarım, bölüm-3

Bir Cevap Yazın

