Çalışma kampına gidiyoruz : Ayşe Tütüncü ‘den Grup Müziği Atölyesi ve Tugay Başar ‘dan KeKeÇa Beden Perküsyonu Atölyesi

Kayaköy’de Sanatın Yazlık Adresi
Kayaköy Kültür Sanat

TEMMUZ – AĞUSTOS 2008 ATÖLYELERİ
Müzik öğrencileri ve amatör-profesyonel müzisyenler, usta sanatçılarla buluşuyor.

İstanbul’un önemli müzik merkezlerinden Gitarcafe ile Fethiye-Kayaköy’ün sanatsever ve özenli mekanı Sarnıç Restaurant’ın el ele verip yarattıkları bir oluşum olan Kayaköy Kültür Sanat, müzik öğrencilerini ve amatör-profesyonel müzisyenleri usta sanatçılarla buluşturuyor. Temmuz-Ağustos boyunca gerçekleştirilecek etkinlikler, 6’şar günlük 11 atölyeden oluşmakta. Programda bir flamenko dans, bir de tiyatro atölyesi yer alıyor.

Kısacası Kayaköy, sanat yolculuğunuz için benzersiz bir fırsat sunuyor bu yaz sizlere…

Tarihin, mübadele sonrası terk edilmiş Levissi köyünün taş evlerinin, doğaseverlerin önemli rotalarından antik Likya yolunun dilinden konuştuğu, mavinin yeşille, deniz ve güneşin her daim esen yelle sohbet ettiği bir ortamda, alanlarında önemli sanatçıların bilgi ve deneyimlerinden yararlanmak istiyorsanız, sizleri bekliyoruz…

Tugay Başar
KeKeÇa Beden Perküsyonu Atölyesi

Hoca hakkında: Galatasaray Lisesi’nden sonra MSÜ Devlet Konservatuarı Etnomüzikoloji Bölümü’nden mezun oldu. Aynı bölümden yüksek lisans derecesi, 1997’de de psikodrama yönetici yardımcısı sertifikası aldı. 1997’den başlayarak Orff yaklaşımı temelinde müzik ve hareket eğitimi seminerlerine katılmaktadır. 1982’den bu yana çeşitli anaokullarında müzik eğitimi vermektedir. 1992-1998 yıllarında başta otistikler olmak üzere çeşitli gruplarla müzik terapisi alanında uygulamalar yapmıştır. 2002-2007 yılları arasında Ayışığı Atölyeleri’nde kurduğu müzik atölyesinde çalışmalarını sürdürdü. Çocuklarla ve yetişkinlerle KeKeÇa/Kendin Kendini Çal (Beden Perküsyonu), Müzik ve Hareket eğitim ve kişisel gelişim alanlarında atölyeler, etkinlikler yapmakta, Orff Schullwerk Eğitim ve Danışmanlık Merkezi’nde ve Pusula Danışmanlık’ta eğitim vermektedir. Ezginin Günlüğü, Rönesans, Bezmara, Emin İgüs Grup, Uçan Halı topluluklarında çalışmış, 2003’te KeKeÇa Üçlüsü’ nü kurmuştur. 2004-2005 yıllarında Aksak İstanbul Hikayeleri (Yeşim Özsoy Gülan) oyununun ritim ve müzik yönetmenliğini yapmıştır. 2007’de Anadolu Üniversitesi EEYO’da okuyan 35 işitme engelli gençten oluşan KeKeÇa Topluluğu’nu Zekiye Doğan’ın öncü çabalarıyla Timuçin Gürer’le birlikte kurmuştur. Onun yönetiminde, “Her Beden Duyar/Every Body Hears” anlayışıyla çalışmalarını sürdüren topluluk Mayıs 2008’de Macaristan’ın Pecs kentinde performanslar sergilemiştir.

Atölye hakkında: Beden Perküsyonu, ellerin ayakların bedenle birlikte vurmalı bir enstrüman olarak kullanıldığı bir alandır. Müzik ve Hareketin tam da ortasında yer alır. Çalanın da çalınanın da aynı kişi olması, beden perküsyonunun benzersiz bir özelliğidir: “Kendin Kendini Çal”ma süreci “ben”in “beden”le olan ilişkisinde ritim-müzik-hareket-dil aracılığıyla bir kendini ve ötesini keşfetme, fark etme yolculuğuna dönüşmektedir. Bu kendini keşfetme sürecinde yerçekimi aracılığıyla, kendimizi akışa bırakmayı öğreniriz adım adım. Sese-yolaçan-hareket’in farkında olmakla ve yerçekimine kendini bırakabilme becerisi kazandıkça ortaya çıkar beden perküsyonu, beden müziği, müzik-dans… Bu cümlelerden, en azından biri, içinizi kıpırdattıysa, Kayaköy’ün güneşinde/gölgesinde, sabahında/akşamında, Tugay Başar ile KeKeÇa Beden Perküsyonu yolculuğunda buluşmak üzere…

tugaybasar@kekeca.net

Dil: Doğal işaret dili-Türkçe-İngilizce-Fransızca
Tarih: 19 – 26 Temmuz 2008
Atölye saatleri: 08.00-09.30, 18.30-20.00
En az 8, en çok 16 öğrenci
Ücret: 835 YTL. Bu bedel eğitmen ücreti, kalacak yer, kahvaltı, akşam yemeği (alkolsüz içecekler dahil), geliş ve gidişte Fethiye-Kayaköy arası transferler ve gün içinde Tuna Villa-Sarnıç Restaurant arası taşıma servisini kapsamaktadır.

Ayşe Tütüncü
Grup Müziği Atölyesi

Hoca hakkında: Beş yaşında kendini müzikle dolu bir odada buldu; bir müzik kursunda, hepsinin elinde değişik enstrümanlar, bir curcunadır çalan çocuklarla dolu bir odada… Bundan iki yıl sonra konservatuarda piyano öğrenimine başladı; orada da “oda müziği”ni çok sevdi. 1983’te ilk grubu Mozaik’i kurdu; 1995’e kadar dört albüm çıkardılar. “Mozaik” rok, klasik batı müziği ve cazdan oluşan bir füzyon müziğiydi; besininin bir maddesi de yerel topraktı. Mozaik’in yanı sıra Kömür grubu da hayli uzun bir süre Ayşe için emprovize çalmanın ve canlı müzik mekanlarında parça yorumlamanın ortamı oldu. Şarkıcı Sumru Ağıryürüyen ile birlikte “kadın şarkıları” söylediği bir konser programı hazırladı. Bir stüdyo müzisyeni olarak Bülent Ortaçgil, Yeni Türkü, Ezginin Günlüğü, Mehmet Güreli ve Bulutsuzluk Özlemi gibi grup ve müzisyenlerin çeşitli albümlerinde yer aldı. 1995’ten itibaren uzun bir süre şarkı yazarı-gitarist Bülent Somay’ın grubuyla çaldı. Çeşitli kısa film müziklerinden sonra Mehmet Güreli ile “Vapurlar” filminin müziğini (1986), Serdar Ateşer ile birlikte Atıf Yılmaz’ın “Bekle Dedim Gölgeye” filminin müziğini (1991), Ümit Kıvanç ve Bülent Ortaçgil ile “Ordaaa Bir Şehir Var Uzak” müzikalini (1994) ve çeşitli oyun müziklerinden sonra da en son Kumpanya Tiyatrosu için Kerem Kurdoğlu’nun “Sahte Kimlikler 5/Asrın Entrikası” oyununun müziğini (2000) yazdı. 1995’te kurduğu Piyano Perküsyon Grubu’yla 1999’da Çeşitlemeler albümünü çıkardı ve bugüne değin yurt içi ve yurtdışında İstanbul Caz, NorthSea Jazz, Traumzeit, Talos Festivali gibi çeşitli uluslararası festivallere katıldı. 1999 yılında Lawrence “Butch” Morris’in Conducting Improvisation Orchestra’sında (Yönetilen Doğaçlama Ork.) çaldı. 2002’de Donovan Mixon ile, Akın Eldes ile sahne aldı. 2004’ten bu yana Piyano Perküsyon Grubu’nun yanı sıra yeni kurduğu Üçlü’süyle özellikle “iki nefesli ve bir piyano” için düzenlediği yeni bestelerini çalıyor. 2004’te Bodrum Hadigari Festivali ve Alanya Caz Günleri, 2006’da Akbank Caz Festivali’ne katılan Üçlü 2005’te Panayır (EMI / Blue Note) albümünü çıkardı ve Prag Caz Açık Festivali, Londra 2006 Caz Festivali, Hollanda “Turkey Now” 2007 Festivali, Zagreb 2008 Bahar Caz Festivali’nde çaldı. Ayşe Tütüncü özellikle yazılı müzik ile emprovize müzik arasındaki gerilimi dengeleyebilmek ve ikisine de uzanabilmek için ortada bir yerde durmayı tercih ediyor. 1995’ten bu yana sürdürdüğü “Piyano Perküsyon” projesinde emprovizasyona açık bırakılmış serbest bölümleri olan besteler, adaptasyonlar, çeşitlemeler ve kolajları işliyor. Yeni Üçlüsünün repertuarında ise yine serbest bölümler ile yazı’nın içiçe örülerek çalındığı yeni bestelerine yer veriyor. Öte yandan öğretmek de onun için önemli bir konu; ders piyano olsun veya Akademi İstanbul’da yıllarca olmuş olduğu gibi “grup müziği” olsun fark etmez… Hep müzikle dolu bir odada… Yaptığı atölyelerden örnekler:
2001 Afyon’da 6-8 yas arası çocuklarla “Doğaçlama ve Müzik” muhabbeti/ uygulamaları
2004 Diyarbakır’da 7-12 yas arası çocuklarla “Müzikli oyunlar” ve Minik gösteri
2006 Kars’ta Güzel Sanatlar Lisesi’nde hem Müzik hem de Plastik Sanat bölümü 12-17 yaş öğrencileriyle ayrı ayrı “Sanatta Kendini İfade Atölyesi”
NOT: Hayatta müzik ile sosyal konuları, atölyelerde müzik öğrencisi olanlarla olmayanları bağdaştırmak/bir araya getirmek de Ayşe için önemli.

Atölye hakkında: Bir grup insan bir araya gelip ellerindeki olanaklarla nasıl bir müzik çıkarabilirler? Olanakları kişi sayısı, kişilerin özellikleri, çaldıkları aletler ve bildikleri müzikal her şeydir. Ve dahası hayatta faydalanabilecekleri başka tür şeyler… Bunların hepsiyle uğraşıp, bunlarla ve birbirimizle hemhal olup, hemhal olurken birbirimizi duyup dinleyip, yaptıklarımıza ekleyip/ yaptıklarımızı eleyip, kararlar alıp, kısacası “düzenlemeler” yapıp müziği oluşturabiliriz… Çalışmaya bekleriz.

Katılımcıların dikkatine…
– Çalışmaya bir enstrümanı en azından başlangıç seviyesinde çalabilenler ve daha ileri seviyedekiler katılabilir.
– Tabii ki, ses’imiz de bir enstrümandır.
– Çalışma esnasında, yeri geldiğinde CD’lerden müzik dinleyecek ve onlar hakkında hissiyat ve fikirlerimizi paylaşacağız. Sizler de yanınızda CD getirebilirsiniz.
– Düzenleme çalışmasında yer almasını istediğiniz parça/melodi önerileriniz varsa, orada belirtebilirsiniz.
– Gerektiğinde kullanmak üzere bir nota defteri ve kurşun kalem + silgi her zaman faydalıdır.
– Nota bilmek şart değildir.

Ayşe Tütüncü’nün kişisel websitesi aysetutuncu.com

Dil: Türkçe-İngilizce-Almanca
Tarih: 9 – 16 Ağustos 2008
En az 5, en çok 12 öğrenci
Ücret: 885 YTL. Bu bedel eğitmen ücreti, kalacak yer, kahvaltı, akşam yemeği (alkolsüz içecekler dahil), geliş ve gidişte Fethiye-Kayaköy arası transferler ve gün içinde Tuna Villa-Sarnıç Restaurant arası taşıma servisini kapsamaktadır.

Kayaköy – Fethiye

Türkiye’nin güneybatısında, Fethiye’nin güneyinde yer alan Kayaköy’ün antik dönemdeki adı Karmylassos. Burada MÖ 4000’lerde başlayan yaşam, Hattiler, Hititler kadar eskilere gidiyor. Daha sonra da sırasıyla Likya, Doğu Roma ve Osmanlılar’la sürüyor. Rumlarla Türklerin barış içinde bir arada yaşadığı zamanlarda Rumca adı Levissi olan Kayaköy, Lozan Antlaşması gereğince yapılan mübadelede boşaltılmış, ardından bu evlere yerleşen göçmenlerin de yeniden göç etmesiyle büsbütün yalnızlığa bürünmüş. Şimdi, pek de uzak sayılmayacak bir geçmişin tanığı olan binden fazla boş taş ev, kiliseler, okullar, manastırlar, çeşmeler gelenleri karşılıyor. Geçtiğimiz yıllarda Türk-Yunan Dostluk Köyü ilan edilen Kayaköy, farklı olanaklar sunuyor ziyaretçilerine. Örneğin, terk edilmiş köyün içindeki dar yoldan tepeye ulaşıp Soğuksu Koyu’nu kuşbakışı seyredebilirsiniz. Afkule Manastırı’nı ziyaret etmenizi mutlaka öneririz. Ayrıca, köyün yakın çevresinde hemen her gün ayrı bir yerden denize girebilme imkanı sunan pek çok yer var. Ölüdeniz, Gemiler Koyu (St. Nicholas), Saklıkent, Kelebekler Vadisi, Deve Plajı, Akvaryum Koyu ve yamaç paraşütü yapılan Babadağ da Kayaköy’e yakın günübirlik gidilebilecek yerler arasında.
ulasim

Fethiye’ye 8 km. uzaklıkta olan Kayaköy’e aracınızla gidiyorsanız, Afyon-Burdur yolunu izleyebilirsiniz. Ayrıca, Fethiye’ye birçok kentten otobüs seferleri var. Havayolunu tercih ederseniz, Dalaman Havaalanı’ndan Havaş servisleri ile Fethiye’ye ulaşabilirsiniz. Buradan Kayaköy’e minibüsler çalışıyor. Tabii, Kayaköy Kültür Sanat atölyesi konuklarını Fethiye’den karşılıyoruz.

TUGAY BAŞAR hakkında

Galatasaray Lisesi’nden sonra MSÜ Devlet Konservatuarı Etnomüzikoloji Bölümü’nden mezun oldu. Aynı bölümden yüksek lisans derecesi, 1997’de de psikodrama yönetici yardımcısı sertifikası aldı. 1997’den başlayarak Orff yaklaşımı temelinde müzik ve hareket eğitimi seminerlerine katılmaktadır. 1982’den bu yana çeşitli anaokullarında müzik eğitimi vermektedir. 1992-1998 yıllarında başta otistikler olmak üzere çeşitli gruplarla müzik terapisi alanında  uygulamalar yapmıştır. 2002-2007 yılları arasında Ayışığı Atölyeleri’nde kurduğu müzik atölyesinde çalışmalarını sürdürdü. Çocuklarla ve yetişkinlerle KeKeÇa (Beden Perküsyonu), Müzik ve Hareket eğitim ve kişisel gelişim alanlarında atölyeler, etkinlikler yapmakta, Orff Schulwerk Eğitim ve Danışmanlık Merkezi’nde ve Pusula Danışmanlık’ta eğitim vermektedir. Ezginin Günlüğü, Rönesans, Bezmara, Emin İgüs Grup, Uçan Halı topluluklarında çalışmış, 2003’te KeKeÇa Üçlüsü’ nü kurmuştur. 2004-2005 yıllarında Aksak İstanbul Hikayeleri (Yeşim Özsoy Gülan) oyununun ritim ve müzik yönetmenliğini yapmıştır. 2007’de Anadolu Üniversitesi EEYO’da okuyan 35 işitme engelli gençten oluşan KeKeÇa Topluluğu’nu Zekiye Doğan’ın öncü çabalarıyla Timuçin Gürer’le birlikte kurmuştur. Onun yönetiminde, “Her Beden Duyar/Every Body Hears”  anlayışıyla çalışmalarını sürdüren topluluk Mayıs 2008’de Macaristan’ın Pecs kentinde performanslar sergilemiştir.

TİMUÇİN GÜRER Hakkında

Boğaziçi Üniversitesi’nde Makine Mühendisliği okudu. Halen, ortaklarindan biri olduğu ELİAR Elektronik’de stratejik planlama danışmanı ve yeni iş geliştirme sorumlusu olarak çalışıyor. Lise ve üniversite yılları boyunca halk müziği ve halk danslarıyla ilgilendi. BÜO’da (Boğaziçi Üniversitesi Oyuncuları) oyunculuk yaptı 1980’li ve 90’lı yıllarda şarkıcı ve perküsyoncu olarak MOZAİK müzik topluluğunda yer aldı. 1995’ten bu yana AYŞE TÜTÜNCÜ Piyano Perküsyon Grubu’nda muhtelif vurmalı çalgılar çalıyor, vokal yapıyor. 2002’den bu yana TUGAY BAŞAR ile Beden Perküsyonu çalışıyor. Bu alanda “KeKeÇa”(Kendin Kendini Çal) adını verdiği yeni bir yaklaşım geliştiren Tugay’a muhtelif atölye çalışmalarında, okul ve kurum eğitim programlarında asistanık yapıyor; birlikte perfrormanslar gerçekleştiriyorlar. Engelli veya “engelsiz” çocuklar, gençler ve her yaştan yetişkinlerle çalışıyorlar. 2007 yılından bu yana Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksek Okulu’nda(EEYO) okuyan 35 işitme engelli gençle birlikte kurdukları EEYO KeKeÇa Topluluğu ile Tugay yönetiminde “Her Beden Duyar / Every Body Hears” anlayışıyla çalışmalar yapıyor,performanslar sergiliyorlar. Bu yıl Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nde 2 gösteri yapan topluluk, Mayıs 2008’de Macaristan’ın Pecs şehrinde bir festivale katıldı. Timuçin Gürer müzik, tiyatro ve dansta beden muziğinin kullanımı üzerine çeşitli atölye çalışmalarına katılarak bu konudaki araştırmalarını sürdürüyor. Bir beden perküsyoncusu olarak her bedenin müziğe katılabileceğini düşünüyor.

Ayşe Tütüncü Hakkında

Beş yaşında kendini müzikle dolu bir odada buldu; bir müzik kursunda, hepsinin elinde değişik enstrümanlar, bir curcunadır çalan çocuklarla dolu bir odada … Bundan iki yıl sonra konservatuarda piyano öğrenimine başladı; orada da “oda müziği”ni çok sevdi.

1983’te ilk grubu Mozaik’i kurdu; 1995’e kadar dört albüm çıkardılar. “Mozaik” rock, klasik batı müziği ve cazdan oluşan bir füzyon müziğiydi; besininin bir maddesi de yerel topraktı. Mozaik’in yanısıra Kömür grubu da hayli uzun bir süre Ayşe için emprovize çalmanın ve canlı müzik mekanlarında parça yorumlamanın ortamı oldu. Şarkıcı Sumru Ağıryürüyen ile birlikte “kadın şarkıları” söylediği bir konser programı hazırladı. Bir stüdyo müzisyeni olarak Bülent Ortaçgil, Yeni Türkü, Ezginin Günlüğü, Mehmet Güreli ve Bulutsuzluk Özlemi gibi grup ve müzisyenlerin çeşitli albümlerinde yer aldı. 1995’ten itibaren uzun bir süre şarkı yazarı-gitarist Bülent Somay’ın grubuyla çaldı

Çeşitli kısa film müziklerinden sonra Mehmet Güreli ile “Vapurlar” filminin müziğini (1986), Serdar Ateşer ile birlikte Atıf Yılmaz’ın “Bekle Dedim Gölgeye” filminin müziğini (1991), Ümit Kıvanç ve Bülent Ortaçgil ile “Ordaaa Bir Şehir Var Uzak” müzikalini (1994) ve çeşitli oyun müziklerinden sonra da en son Kumpanya Tiyatrosu için Kerem Kurdoğlu’nun “Sahte Kimlikler 5/ Asrın Entrikası” oyununun müziğini (2000) yazdı.

1995’te kurduğu Piyano Perküsyon Grubu’yla 1999’da Çeşitlemeler albümünü çıkardı ve bugüne değin yurt içi ve yurtdışında çeşitli uluslararası festivallere katıldı.

1999 yılında Lawrence “Butch” Morris’in Conducting Improvisation Orchestra’sında (Yönetilen Doğaçlama Ork.) çaldı. 2002’de Donovan Mixon ile, Akın Eldes ile sahne aldı.

2004’ten bu yana Piyano Perküsyon Grubu’nun yanısıra yeni kurduğu Üçlü’süyle özellikle “iki nefesli ve bir piyano” için düzenlediği yeni bestelerini çalıyor. 2004’te Bodrum Hadigari Festivali ve Alanya Caz Günleri’ne katılan Üçlü 2005’te Panayır (EMI / Blue Note) albümünü çıkardı ve Prag Caz Açık Festivali’nde çaldı.

Ayşe Tütüncü özellikle yazılı müzik ile emprovize müzik arasındaki gerilimi dengeleyebilmek ve ikisine de uzanabilmek için ortada bir yerde durmayı tercih ediyor. 1995’ten bu yana sürdürdüğü “Piyano Perküsyon” projesinde emprovizasyona açık bırakılmış serbest bölümleri olan besteler, adaptasyonlar, çeşitlemeler ve kolajları işliyor. Yeni Üçlüsünün repertuarında ise yine serbest bölümler ile yazı’nın içiçe örülerek çalındığı yeni bestelerine yer veriyor.

Öte yandan öğretmek de onun için önemli bir konu; ders piyano olsun veya Akademi İstanbul’da yıllarca olmuş olduğu gibi “grup müziği” olsun farketmez… hep müzikle dolu bir odada…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s