Okul anısı olmamak

Lise ikinci sınıf idi sanırım. Edebiyat öğretmenimiz İlkokul öğretmenimiz hakkında kompozisyon yazmamızı istedi.

Herkes birşeyler yazarken, ben uydurmuştum.

Şimdilerde, yine koymaya başladı. fazla kaygan bir okul yaşamım olmuş.

Listeyi toparlamaya çalışıyorum …

Ankara, Hasanoğlan Uygulama İlkokulu

İlkokula burada başladım. Bir köy okulu motifi hatırlıyorum. Odun getirirdik sabahları çantamızda …

  • İlk öğretmenimizin adı sanırım Tülay idi.
  • Sömestr sırasında ayrıldı.
  • Stajyer öğretmen geldi.
  • Sonra bir öğretmen geldi. Fazıl Pekmezci olabilir adı …
  • Anımsadığım bir arkadaşım yok …

Düzce, Cumhuriyet İlkokulu

İkinci sınıfa burada başladım.

    • Öğretmenim, İsmet hanım idi.
    • İlk yarıda Türkçe dersinden iyi vermişti :(
    • İkinci yarıda hastalandı ve stajyer öğretmen geldi.
    • Anımsadığım bir arkadaşım yok …

İstanbul, Maltepe Ataköse İlkokulu

İkinci sınıfı burada devam ettim.

  • Öğretmenimin adını anımsamıyorum. Hemen emekli oldu.
  • Sonra bir kaç stajyer öğretmen ile sürdürdük.

Balıkesir, …. İlkokulu

    • Üçüncü sınıfın ikinci yarısında geldim.
    • Öğretmenimin adı Mehmet Bulut idi
    • İlk günümde matematik sınavı vardı. Yıldızlı sıfır almıştım. Henüz eksi sayılar yoktu
    • Sonra Mehmet bey emekli oldu.
    • Stajyer öğretmen ile üçüncü sınıf bitti.
    • Dördüncü sınıfta geçici bir öğretmen geldi.
    • Sonra Asuman hanım geldi.
    • Herşey iyi güzel idi başlarda. İkinci yarı hastalandı.
    • Stajyer öğretmenler
    • Beşinci sınıfda bir geçici öğretmen
    • Stajyer öğretmenler
    • Aşkın ve Yasemin adında iki arkadaşımı hatırlıyorum. Adını hatırlamadığım bir iki arkadaş motifi daha var .

Balıkesir , Dumlupınar ortaokulu

Ortaokul birinci sınıfı okudum.

    • Sosyal bilgiler öğretmenim , Doğu bey idi. Savaşı anlatmıştı bize. İleriki yıllarda Anti-militarist olmamda etkisi vardı.
    • Zeki adında bir arkadaşım vardı. Boyacılık yapıyordu.

Maltepe, … Ortaokulu

İkinci sınıfta bir ay kadar okudum.

Ortaköy Gaziosmanpaşa Ortaokulu

İkinci sınıfta iki hafta kadar okudum.

Maltepe Lisesi

Ortaokul ikinci sınıfı burada bitirdim.

  • Din bilgisi öğretmenim Ziyaeddin bey idi. İslamiyeti ondan öğrendim. Müziği sevmeyi öğretti. Yıllar sonra karşılaştık. Elini öptüm.
  • Piyanoyu ilk kez görmüştüm.
  • Sürekli boykotlar ve olaylar vardı. Fazla ders olmazdı.

Esentepe Ortaokulu

Ortaokulu burada bitirdim.

  • Fen bilgisi öğretmenimi hatırlıyorum.
  • Fransızca öğretmenim çok tonton bir insandı.
  • Sanırım Türkçe dersi yüzünden Fen Lisesi sınavlarına girememiştim.

Hatırladığım diğer olaylarıda serpiştirmek isterim….

  • Kıbrıs harekatı, karartma geceleri
  • Babamın askerliği
  • İlk televizyon
  • Seksen darbesi, 80 sonrası apolitik yıllar ….
  • İlk ev telefonu

One response to “Okul anısı olmamak

  1. Haftasonu Düzce ‘de idim. İsmet hanım ile karşılaştım. O beni tanıdı :(.

    Elini öptüm.

    iki saat içerisinde dört defa gittim elini öptüm. Bir Türk hanımefendisinden, aydınından övgüler işitmek gözlerimi doldurdu.

    Gezimden bir kaç fotoğrafı paylaşacağım.

Bir Cevap Yazın

