Mozaik

Yaşamımda yer eden gruplardan birisi Mozaik ‘dir. İlk olarak Çello kafe’de bir dinletilerinde tanımıştım.

İstiklal caddesinde verdikleri muhteşem bir konser vardı. Kardeşim ile birlikte gitmiştik.

mozaik

Bildiğim üyeleri

  • Ayşe Tütüncü
  • Bülent Somay
  • Timuçin Gürer
  • Saruhan Erim
  • Mehmet Taygun (kuzu)
  • Serdar Ataşer
  • Ümit Kıvanç

Bildiğim albümleri
Ölümden Önce Bir Hayat Vardır (Konser Kaydı) (1983)

1. Felicidad
2. Je Voudrais Pas Crever
3. Donnaj – Dos Kelbl
4. Die Fahrt Ins Heu, Oder Die Wahrheit
5. Nobody Knows De Troubles I Seen
6. Me Fitapsane Pono Se Kameni Yi
7. There But For Fortune
8. What Did You Learn In School Today ?
9. Arriba Quemando El Sol
10. Ty Pastoy
11. Fiesta De San Benito
12. Szerelem Szerelem At Kozott Gyötrelem
13. Faj A Szivem
14. Moorsoldaten
15. Ermutigung
16. Cuando Voy Al Trabajo
17. Little Boxes
18. Everything Must Change
19. Merhaba

Ardından (1985)

1. Hareket Etmeliyim
2. Bitmeyen
3. Kör Uçuş
4. Onüç
5. Yaprak Dökümü
6. Mevlevia
7. Trapezci Kız
8. Üç Gitar
9. Bir Bulutun Ardından

Çook Alâmetler Belirdi (1988)

1. Sappho İle Konuşma
2. Kendi Bıraktığım İzlerde
3. Yürümek
4. Çook Alametler Belirdi
5. Bir Bisiklet Gezintisi
6. Oniki Adım
7. Gitmeliydik
8. Kurşun Askerin Gerçekleşmeyen Kaçışı

Mozaik

Plastik Aşk (1990)

1. Bindokuzyüzseksenbir
2. Bildiklerimiz
3. Metruk
4. Emekli Albay Hilmi Ertunç
5. Plastik Aşk
6. Müsaadenizle
7. Bir Adam Öldü
8. Sürgün

mozaikmozaik

Fotoğrafları http://www.anatolianrock.com/ sitesinden aldım.

aşağıda http://www.yasamdersleri.com/yazi.asp?id=1302 adresinden bir alıntı yaptım

……

Bu yazıya konu olan son grup ise kanımca Türkçe Sözlü Çağdaş Batı Müziği’nin (pop zırvalığını unutun!) en ilginç grubu: Mozaik. Seksenlerin başında tohumu atılan, “Ölümden Önce Bir Hayat Vardı”, “An Meselesi” ve “Bir Bulutun Ardından” konserleriyle adını duyuran Mozaik, dört albüm çıkardı. İlk çıkan albümleri “Ölümden Önce Bir Hayat Vardı”, aynı adlı konserin kayıtlarından oluşan iki kaset şeklinde piyasaya çıktı. Dünyaca ünlü müzisyenlerin (Cohen, Dylan vs.) parçalarının yorumlarını içermekteydi albüm. Gerçek anlamda ilk özgün çalışmaları ise “Ardından” adıyla 1985’te çıktı. Enstrümantal ağırlıklı, rock ve caz tarzları arasında gezinen parçalardan oluşmaktaydı Ardından. 1988’de “Çook Alametler Belirdi” piyasaya sunuldu. Bu kez sözlü parçalara ağırlık verilmiş, grup politik tavrını açıkça ortaya koymuştu. Son albümleri “Plastik Aşk” oldu. Bu albümle birlikte de Mozaik müzik tarihimizdeki yerini boş bırakarak dağıldı.

Ayşe Tütüncü, Bülent Somay, Saruhan Erim, Timuçin Gürer ve Mehmet Taygun’un çekirdek kadrosunu oluşturduğu Mozaik’e çeşitli albümlerde Serdar Ateşer, Cem Aksel, Sumru Ağıryürüyen, Tahsin Ünüvar ve Erkan Oğur gibi önemli müzisyenler katkıda bulundu. Grubun elemanları gerçek birer entelektüeldi. Bülent Somay, Sosyalist Zemin ve Akıntıya Karşı gibi dergileri yönetti, şu anda da yayıncılığa ve çevirmenliğe devam etmekte. Ayşe Tütüncü grubun en yetenekli müzisyeniydi. Son derece yetenekli bir piyanist olan Tütüncü, grubun klasik müziğe göz kırpan, senfonik rock eğiliminin temsilcisiydi. Serdar Ateşer ve Bülent Somay gruba rock soundunu hakim kılmaya meyilliydiler. Özetle, rock, klasik müzik ve cazın karışımı bir anlayışla müzik yaptı Mozaik. Meltem Ahıska şarkı sözleri ve şiirleriyle grubun görünmeyen elemanı oldu.

Mozaik, her albümünde mükemmelliği yakalama peşinde olan grup üyelerince kendi kendini dağıttı. Sanırım, müzik tarihinde kendi yaptıkları müziği bu denli acımasızca eleştiren bir grup daha olmamıştır. Oysa kentli ve eğitimli bir kesimce, döneminin en sevilen grubu oldu. Protest tavrını hep korumasına rağmen hiçbir zaman “marş” grubu olma kolaycılığına kaçmadılar (Grup Yorum örneğinde olduğu gibi). Günümüzde yaşanan müzikal ve sözel anlamdaki sığlık, Mozaik’in yaşam süresince yeltenmediği bir olguydu. Grup dağıldıktan sonra, herkes kendi müzikal serüvenine devam etti. Özellikle Ayşe Tütüncü başarılı solo çalışmalara imza attığı gibi, çeşitli gruplarla da çaldı.

Bu yazı, siyasal ve sosyal anlamda yaşanan zor zamanların dört önemli grubunu anımsatma amacındadır. Özellikle de Mozaik’i dinleyememiş olanlara yeni (ama eski) bir keşif sunma, müzik dünyamızdan gelip geçen en ilginç gruplardan birini tanıtma derdi gütmektedir.

51 responses to “Mozaik

  1. bende alabalir miyim linkleri? şimdiden teşekkürler

  2. bende alabilir miyim linkleri? sağolun şimdiden.

  3. “Ölümden Önce Bir Hayat Vardır ” ı indiremiyoruz, linkini yeniler misiniz?

  4. Merhaba,
    Arada sirada linkinize girip bir kac sey okuyan bir takipcinizim. Amma velakin Mozaik linklerini bugun gordum :(
    Linkler icin tesekkurler. Other side of Turkey linki acilmiyor. Mumkunse tekrar yukleyebilir misiniz, olmaz ise e-mail adresime gonderebilir misiniz?
    Youtube`e yuklenmis parcalari var mi acaba Mozaik`in? Ben bulamadim. Size bol renkli, bol muzikli gunler dilerim…..Sevgiyle…

  5. Bende Mozaik ‘in özel bir albümü “other side of Turkey” var. MP3 haline getirdiğimde isteyenlere iletirim.

    Ben istiyorum açıkcası :)

  6. çello dinlemeyi severim

  7. “Ölümden Önce Bir Hayat Vardır” link silinmis
    yeniden yukleme sansiniz var mi?
    Tesekkurler

  8. özgür,
    işten ve güçten ancak vakit bulabildim. şu an yanımda olan 2 albümden ardından’ın scan edilmiş ön/arka kapağını ve ölümden önce bir hayat vardır’ın çekilmiş birkaç resmını yollamak istiyorum. ancak e-posta adresinizi bulamadım. bunları nasıl iletebilirim?

  9. sitenizi tesadüfen buldum. ve mozaiki tanıyan birilerini gördüğüme çok sevindim. yeni kuşağın hatta 90 kuşağının bile çoğunun hiç bilmediği, müzik tarihimizde kilometre taşı bir grup. tüm albümleri kaset olarak bende var. en sevdiğim albümleri olan “çook alametler belirdi”yi cdye çektirdim. çok da güzel oldu. linkleri verilmiş gerçi ama isteyenlerle paylaşabilirim. albüm kapakları dahil.

    • merhaba Barış,

      bizlerin görevide bu güzellikleri tanıtmaktır.

      albüm kitapcıklarını alabilirsem çok sevinirim. siz nasıl paylaşmak isterseniz, öyle yaparız.

      teşekkür ederim.

      sevgiyle kalın.

      özgür

  10. devrim seçen

    tarafımdan açılan mozaik fan sayfası

  11. merhaba özgür,
    sanırım hatırlarsın.
    daha önce görüşmüştük mail üzerinden. daha önce verdiğim mail adresini kullanmadığım için yolladığın mailler de silinmiş :(
    sana mailin üzerinden ulaşamadım bu yüzden.
    ben şimdi bülent somay’ın mail adresine ulamaya çalışıyorum.
    bana bir mail atarsan konu ile ilgili görüşmek istiyorum
    sevgiler…

    fulya

  12. Devrim,

    Mozaik ile ilgili kaynaklar çok sınırlı, bildiğiniz gibi. Ben klipleri olduğunu sanmıyorum. Ama araştıralım, belki televizyon programına çıkmış olabilirler.

    bende merak ettim.

    sevgiler
    özgür

  13. mozaiğin klip leri varmıydı varsa hangi şarkılara çekmişlerdi çok merak ediyorum

  14. devrim seçen

    iyi dinlemeler

  15. perşembe günü kaseti cd ye çektirmeye götürüyorum cuma yada cumartesi link ini yollayacağım

  16. ince memet,

    mozaik grubu dinleyicileriyiz :)

  17. merhaba,

    sevgili Devrim, özeline e-posta gönderdim. hararetle bekliyoruz.

    sevgiyle kal.
    özgür

  18. sizde kimsiniz gencler?

  19. bana taksim yada bakırköy civarında kasetten cd ye aktarım yaptıracağım bir dükkan söyleyebilirmisiniz.ölümden önce..kasetini bir türlü cd ye çektiremedim

  20. ilginiz için teşekkür ederim. Linklerde sorun olursa, lütfen haber veriniz.

    sevgiler
    özgür

  21. Tekrar selam,

    Fazla heyecandan yukaridaki download adreslerini gormemisim. Indirmeye basladim bile, çok teşekkürler.

    Bu arada Mozaik grubu bir araya gelsin, kampanyası harika bir fikir olmus. Bildigim tum Mozaik hayranlarına yollamaya başadım bile…

  22. Selamlar,
    Bugün gerçekten kendimi iyi hissediyorum. Çok uzun süredir araya taraya ulaşamadığım Mozaik albümlerinin bir yerlerde olduğunu duymak harika. Mp3leri ben de alabilir miyim, lütfen…?

  23. Devrim çok iyi haber. Özlemle bekliyorum.

    teşekkürler.

  24. “Ölümden Önce Bir Hayat Vardır” kasetini cd ye çektiriyorum,ordan rapidshareye yollayıp linkini yollayacağım

  25. Merhabalar,

    Ben de Mozaik’in “Ölümden Önce Bir Hayat Vardı” albümünü arıyorum, gönderecek olana ya da adresini bildirene şimdiden sonsuz teşekkürler.. Saygılarımla…

  26. ada müzikten çıkmış olan mozaik albümleri imç deki ada müzikte bulabilirsiniz

  27. Merhaba arkadaşlar,

    Bu grubun albümlerini burada bulabildiğime çok sevindim. Bunun için çok teşekkür ederim. “Ölümden önce bir hayat vardır” ı ben de yana yakıla arıyorum. Seneler önce kaseti vardı, kaybettim. Gerçekten arşivlerde var olması gereken bir albümdür o. Gönderebilecek olana minnettar kalırım.

    Sevgiler

  28. İlginiz için teşekkür ederim.

    Mozaik ‘in bir albümü daha var. “Ölümden Önce Bir Hayat Vardır” adında etnik ezgilerin olduğu bir double albümleri vardı. Amatör olanaklar ile kaset halinde basılmış idi. Zamanında Laterna ve Çello gibi çeşitli mekanlarda satıldı. Daha sonra ADA MUZIK tekrar yayınlamış sanırım.

    Bende bu albüm yok. Albüme sahip olan bir arkadaş, banada iletirse çok sevinirim.

    sevgiyle kalın.
    özgür

  29. merhabalar

    meraklı olarak dolaşırken bulduğum grup mozaik olmuşken çıkamıyorum bu gruptan,

    burada uazılmış olan albümlerin dışıda başka albümü var mı?

    eğer varsa isimleri nelerdir? ve bu albümleri nerede bulabilirim?

    bilenlerden rica ediyorum, bana yardımcı olunuz.

    saygılarımla
    alimertunal

    mail: alimertunal@gmail.com

  30. ne kadar teşekkür etsem azdır. maile gelmemiş (wordpress bir ön ek ekliyor nedense mail adresine) ama ne farkeder. bu adreslerden çekiyorum.
    tuttuğunuz altın olsun. yok olmasın, onun sonu iyi olmuyordu sonra, di mi..

  31. merhaba,

    MP3 biçimindeki Mozaik albümlerini adresinize gönderdim.

    barış ve sevgiyle kalınız.
    özgür

  32. bir mozaiksever olarak yazı çok iyi olmuş diyorum. ayrıca, imza atan sayısı çok az olsa da imza kampanyası postu için de teşekkürler.
    vaktiniz olduğunda bana da gönderebilirseniz şarkılarını, çok çok sevinirim.

  33. merhaba,

    Arşivimdeki Mozaik albümlerinin mp3 dosyalarını adresinize gönderiyorum.

    katkılarınız için teşekkür ederim.

    sevgiyle kalın
    özgür

  34. merhaba,
    Bülent Somay’ın kitaplarının peşine düştükten sonra mozaik’e ulaştım.
    mp3lerini almak da beni çok mutlu edecek. sevgiler…

  35. İlginiz için teşekkür ediyorum. Bendeki MP3 biçimindeki dört albümü adresinize gönderiyorum.

    http://www.ipetitions.com/petition/mozaik/signatures.html adresindeki “Mozaik grubu bir araya gelsin” kampanyasını duyurabilmek için tüm ziyaretcilerin katkısını rica ediyorum.

    sevgiyle kalın.
    özgür

  36. Ben de Mozaik’in muziklerini ariyordum ve sitenizi buldum. Kasetlerini bulmaya calistim ancak sonuc alamadim. Mp3 lerini bana da gonderirmisiniz lutfen.

  37. merhaba,

    görünen e-posta adresinize gönderiyorum. sonucu bildirirseniz sevinirim.

    Bu arada vesile olduğumuz bir imza kampanyası var. orayada katkınızı beklerim :)

    http://www.ipetitions.com/petition/mozaik/index.html

    iyi günler

  38. bende alsam olurmu teşekkürler

  39. Mozaik grubuna ait elimdeki mp3 leri sıkıştırarark gönderiyorum. görünen e-mail adresinizegöndermeyi deniyorum.

    bir dönüş yaparsanız sevinirim.

    sevgiyle kalın

  40. 88-89 yıllarında eski-ortaköy’e açılmadan önceki durağımızdı çello kafe. k.iskender’in kafede uygulamalı şiir analizi yaptığı yıllar. palyaço fuat.bir de zemin katı vardı ki türlü söylencelere konu olmuş. eski yıllara götürdü yazı. ben teşekkür ederim. mozaikli mp3’leri beklerim.

  41. Çello evet Beşiktaş da idi. İlk sahipleri daha sonra Bodrum’da Aha Çello diye bir yer açmışlardı.

    Albümler iskenderiye.com ‘da vardı. Ada Müzik çıkarttı son albümleri tekrar bildiğim kadarıyla.

    Bende Mozaik ‘in özel bir albümü “other side of Turkey” var. MP3 haline getirdiğimde isteyenlere iletirim.

    ilginiz için teşekkür ederim.

  42. Çello kafe, Beşiktaş’taki mi?
    Mozaik’in eski albümleri bulunabiliyor mu piyasada? Ya da mp3’leri?

Bir Cevap Yazın

