Ev Tekstili Tüketici Alımları 2006’da Azaldı…

Ev Tekstili Tüketici Alımları 2006’da Azaldı…


2003 yılından beri gerçekleştirilen Türkiye Ev Tekstili 2006 Dönem Raporu çıktı. Geçmiş dönemlere göre kapsamı genişletilen Hane Tüketim Paneli, 2006 senesinde toplam 34 il ve 6,100 hanede gerçekleştirildi.

2005 senesine göre %2.7 oranında pay kaybeden ev tekstili pazarı 2006 senesinde 1.2 milyar dolarlık değer yarattı. Ev tekstili segmenti içinde aldıkları paya göre sırasıyla yer alan segmentler “yatak odası”, “halı-kilim-yolluk”, “perde (tül-kumaş-güneşlik)”, “salon-oturma odası” ve “banyo ürünleri” segmentidir. Geçmiş yıllarda olduğu gibi son dönemde de ilk sırada yer alan “yatak odası ev tekstili” segmenti, %11.6 oranında büyüyerek payını arttırmaya devam ediyor.

Alım kanalları içinde en fazla yer tutan tekil mağazalar ise son dönemde pay kaybederek payını “açık Pazar” ve “bölümlü mağazalara” bırakıyor. Bölgeler içinde en fazla alım yapılan Marmara Bölgesi’nde 2006 yılında alımlar azalırken, Doğu ve Güney Doğu Anadolu ile İç Anadolu Bölgelerinde ev tekstili ürünlerinde artış eğilimi var.

Diğer sektörlerden farklı olarak, markalaşmanın oldukça düşük olduğu bu pazar kendi içinde “markalaşma” potansiyelinin oldukça yüksek olduğu bir alan olarak dikkat çekiyor.

http://www.kmg.com.tr

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s