Cep telefonu sahiplerinin 1/3´i 2007´de telefonlarini yenileyecek…

Cep telefonu sahiplerinin 1/3´i 2007´de telefonlarini yenileyecek…

KMG Araştırma olarak Türkiye temsili yapıda 11 ilde 1200 kişiyi kapsayan Türkiye Alışveriş Davranışları 2007 çalışması sonuçları farklı sektörlerde tüketici alışveriş tutum davranışları ve beklentilerine ışık tutuyor. “Cep Telefonu” ürün kategorisi raporuna göre hedef kitlenin % 71’inin tek hattı bulunurken % 23’ü 2 adet hat kullanıyor. Çoklu hat kullanımı genç yaş grubunda öne çıkıyor. Cep telefonu alışverişlerinde marka karar sürecinde fiyat % 28 ile ilk sırada rol oynuyor. Ürün kalitesi ise % 23 ile yakın bir pay alıyor. Estetik görünüm (% 18), teknolojik imkanları (% 11.4) diğer etmenler olarak sıralanıyor. Fiyatın SES grubu endeksi düştükçe ve erkek tüketicilerde, ürün kalitesi, estetik ve teknolojinin ise üst SES grubu ve genç yaş grubunda öne çıktığını görüyoruz.

Alışverişlerde tanıdık bayi – mağaza ilk tercih edilen alışveriş mekanı (%35.4). Ancak tüketicilerin birkaç mağaza gezerek marka – fiyat araştırması yaptığı da görülüyor. SES grubu yükseldikçe alışveriş merkezlerindeki mağazaların düştükçe cadde üzeri mağazaların alışveriş tercihinde öne çıktığı gözlemleniyor. Tüketicilerin yaklaşık olarak 1/3’i önümüzdeki aylarda cep telefonunu değiştirme düşüncesinde.

http://www.kmg.com.tr

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s