Türkiye’de sağlıklı yaşama ilgi artıyor. Pazar yüzde 41.1 büyüdü…

Her ay gerçekleştirdiği Hane Tüketim Paneli ile tüketici davranışlarını sürekli izleyen KMG Araştırma, dünyada hızla gelişen ve Türkiye’de de çok hızlı büyüyen fonksiyonel ve diyet ürün pazarını mercek altına aldı. Fonksiyonel ve Diyet Ürünler Araştırmasına göre fonksiyonel ürün pazarı bir yılda yüzde 41.1 büyüme gösterdi. 2005 yılında piyasaya çıkan fonksiyonel yoğurt ürünleri bu pazardan yüzde 7.1 pay aldı.

Türkiye’de sağlıklı yaşama ilgi artıyor. Fonksiyonel ürün pazarı yüzde 41.1 büyüdü…

Türkiye’de hane tüketimini ölçen tek araştırma şirketi olan KMG Araştırma, “Fonksiyonel ve Diyet Ürünler” araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Temel beslenmeye ek olarak sağlık faydaları getiren gıdalar olarak tanımlanan fonksiyonel gıda ürünleri, üretici firmaların yeni ürünleri piyasaya sunması ve tüketicinin bu konuda bilinçlenmesi ile son yıllarda hızlı bir gelişim sergiliyor. Araştırmaya göre 2005 yılında, fonksiyonel gıda harcamaları 2004 yılına göre yüzde 41.1 oranında büyüyerek, hızlı tüketim ürünleri ortalamasının çok üzerinde bir büyüme gösterdi. Bu kategoride, en büyük tüketim artışı sindirim sistemini düzenleyici yoğurtlarla, bitkisel çaylarda yaşandı. Diyet ürünlerde ise, gelişen kategori çeşitliliği ile tüketiciler neredeyse tüm gıda ürünlerinde diyet ürün tüketebilecek konuma geldi. Diyet ürünler kategorisinde en büyük harcama payını alan bisküviler 2004’e göre pay kaybederken, gazlı meşrubatlar ise 2005 yılında payını artırarak bisküvi payına yaklaştı.


Kıvanç Bilgeman araştırmayla ilgili yaptığı değerlendirmede “Hastalık riskini azaltan, sağlığı destekleyici ürünleri her kesimden insanın tüketmesi dikkat çekici. Sosyo ekonomik durumu düşük olanlarda bile bu ürünlerin tüketimi ciddi oranda artış gösterdi. Türkiye’de fonksiyonel ürün pazarı dünyaya göre daha çok küçük ancak önümüzdeki aylarda da hızlı büyümesini sürdürecek. 2006 yılında da en az yüzde 40’lık bir büyüme bekliyorum. Çok sayıda yerli ve yabancı şirket bu pazara girmeye hazırlanıyor” dedi.

 

15-Nisan-2006, http://www.kmg.com.tr

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s