MEY İÇKİ, PİYASADAKİ 70 CL’LİK YENİ RAKILARIN TAMAMINI TOPLAYIP İMHA EDECEK

Mey İçki’nin sahte rakı açıklaması

tarih: 01.03.2005

Sektörün en büyüğünden büyük karar

MEY İÇKİ, PİYASADAKİ 70 CL’LİK YENİ RAKILARIN TAMAMINI TOPLAYIP İMHA EDECEK

Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, toplum sağlığını korumak ve devlete yardım etmek adına tüm Yeni Rakı 70 cl’lik ürünleri piyasadan çekeceklerini söyledi.

Mey İçki A.Ş.; sahte rakıdan kaynaklanan ölüm olayları nedeniyle Türkiye’nin her tarafındaki açılmamış Yeni Rakı şişelerini toplama ve tamamını güvenli ürünlerle değiştirme kararı aldı.

MEY İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, İstanbul’da düzenlediği basın toplantısında şirketin dünyada benzeri çok az görülmüş bir uygulamaya gideceğini ve bütün 70 cl’lik Yeni Rakı şişesini toplayarak 10 Mart 2005 tarihinden itibaren “altın renkli kapaklı” Yeni Rakılarla değiştireceğini açıkladı. Bu kapaklarda ve şişe üzerinde aynı seri numarası bulunacak ve tüketici ürünün güvenilirliğini kendisi kontrol edebilecek. Toplanan ürünlerin tamamı ise ayrım gözetilmeden imha edilecek.

Türkiye’de sahte içki üretiminin yıllardır sürdüğüne dikkat çeken Yorgancıoğlu, “Son günlerdeki gelişmeler, sahte içki üretiminin ekonomik açıdan çok cazip hale gelmesi sonucu olayın organize bir suça dönüştüğünü ve boyutlarının tahmin edilenin ötesine gidebileceğini ortaya koyuyor” dedi. Alınan bütün önlemlere, güvenlik güçlerine yapılan ihbarlara ve aramalara karşılık sahte ürünün tüketicinin karşısına nerede ve hangi koşullarda çıkacağını tahmin etmenin çok güç olduğunu belirten Yorgancıoğlu, şunları söyledi: “Mey İçki’nin sektör lideri olarak üstlendiği görevler ve toplumsal sorumluluk anlayışı, insan sağlığı açısından bu ürüne kuşkuyla yaklaşılmasına izin vermemektedir. Bu nedenle piyasadaki ürünün tamamını toplayarak imha etmeyi, sorunu ortadan kaldıracak bir çözümü tüketiciye sunmayı kararlaştırdık. Bu süre içinde 35 cl’lik Yeni Rakı ile Tekirdağ, Altınbaş ve Kulüp marka ürünlerimiz piyasada olacak ve ihtiyaca cevap verecek miktarlarda bulunacak.”

Piyasaya sürülecek yeni ürünlerin, eski şişesinde aynı etiket ile satılacağını işaret eden Yorgancıoğlu, altın renkli kapakla piyasaya çıkacağını ve kapağın üzerindeki seri numarası ile şişe üzerindeki seri numarasının da aynı olacağını belirtti. “Müşterilerimiz ve tüketicilerimiz, altın renkli kapaklı şişelerin güvenilirliğini bu seri numaralarını kontrol ederek kolayca test edebilecek” diyen Yorgancıoğlu, “İhraç ürünlerimizde kullandığımız ve yan tarafında kabartmalı yazı bulunan kapakların üzerinde de yine hologramlı şeffaf başlık bulunacak. Altın renkli kapaklı ürünlerimiz, kesin sonuç alacak güvenlik önlemlerimiz devreye girene kadar piyasada kalacak” dedi. Mey İçki ürünlerinin güvenliğini sağlayacak çözümlerin de en kısa sürede devreye gireceğine dikkat çeken Yorgancıoğlu, bu konuyla ilgili yatırımlara aylar önce başladıklarını da kaydetti.

Mey İçki’nin bu radikal çözümüyle, güvenlik güçlerine ve devlete destek olmayı amaçladığını belirten Yorgancıoğlu, “Buna karşılık devletimizin de yasalardaki sahtekarlığı özendirecek boşlukları ortadan kaldırmasını, güvenlik güçlerimizin ve yargı organlarımızın bu tür olayları sahtecilik yerine ölüme sebebiyet verecek bir suç olarak değerlendirmesini istiyoruz. Ayrıca Tütün Alkol Piyasaları Denetleme Kurulu (TAPDK), Sağlık Bakanlığı, Tarım Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı’nın denetimlerini sıklaştırması ve vergi oranlarının sahteciliği özendirici boyutta olmamasını bekliyoruz. Yaşanan acı olayların tek tesellisi, toplumsal bilinci güçlendirmesi ve tüketicilerimizin de bundan sonra daha duyarlı davranmasına neden olmasıdır” diye konuştu.

Mey İçki’nin bütün kategoriler arasında en önemli ürünü olan Yeni Rakı’nın, kalitesine gösterilen özen nedeniyle Türkiye’deki rakı severlerin büyük bölümünün vazgeçilmez tercihi olduğunu söyleyen Yorgancıoğlu şunları söyledi: “Ne Tekel döneminde ne de biz devraldıktan sonra Yeni Rakı’nın tadı ya da kalitesi ile ilgili en ufak bir tüketici sorunu yaşanmamıştır. Mey İçki, Tekel’in içki bölümünü satın aldıktan sonra en önemli fikir yatırımını Yeni Rakı’ya yapmış ve bu ürünü dünya markası yapacak stratejik adımlar atmaya başlamıştır.”

One response to “MEY İÇKİ, PİYASADAKİ 70 CL’LİK YENİ RAKILARIN TAMAMINI TOPLAYIP İMHA EDECEK

  1. Geri bildirim: Sakızlı rakı dersleri « özgür mutfak

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s