Alışverişe Eğlence Olsun Diye Gidiliyor

Alışverişe Eğlence Olsun Diye Gidiliyor

Dünyada en çok “vakit geçirmek için aşılveriş yapanlar” Asia Pasifik bölgesinde yaşıyor

Dünyada tüketicilerin %74’ü alışverişi gereklilikten ziyade eğlence amaçlı gördüklerini kabul ediyorlar

Giysi alışverişinden en fazla nefret edenler Amerikalılar

Haziran 2006

Artan petrol fiyatları ve tüketici güvenindeki endişeler gibi baskılara karşı perakendecilerin yüzünü güldürecek bir haber: dünyada alışveriş yapan tüketicilerin dörtte üçü “eğlence amaçlı alışveriş yapanlar” yani bir mağazaya gereklilikten ziyade eğlence amacıyla giden kişiler olarak ayrışıyor. ACNielsen’ın yakın zamanda internet üzerinden yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre dünyadaki tüketicilerin %74’ü alışverişe arada bir dahi olsa “birşeyler yapmış olmak için” gidiyor. Bölgesel sonuçlar ise daha da ilginç.

Hong Kong ve Endonezya başta olmak üzere Asya Pasifi bölgesindeki ülkelerde yaşayan tüketicilerin %84’ü, Amerikalıların %68’I hiçbir ihtiyaçları olmasa dahi vakit geçirmek için alışveriş merkezilerine gittiklerini bildiriyorlar.

Araştırmanın sonucunda tahmin edilenin aksine Asya’daki alışverişkoliklerin Amerikalılardan daha fazla bir oranda çıkmasına sebep olarak ACNielsen Pazarlama Başkanı Tom Markert, Asya bölgesinde yeni oluşan orta sınıfı ve bu sınıfın harcama alışkanlıklarını gösteriyor. Markert’a göre Amerikalılar bu yolda daha önce geçmişlerdi.

Mevcut tabloda Asya Pasifik bölgesi önde görünse de eğlence amaçlı alışveriş trendi tüm dünyada artıyor. Araştırmanın gerçekleştirildiği 42 ülkenin hepsinde tüketicilerin çoğunluğu alışverişe gittiklerinde alışverişin dışında şeyler de yapıyorlar. Avrupalılar bu listenin en altında yer alıyorlar.

Genel kanı, banka hesabı kabarık olanların daha fazla eğlence amaçlı alışverişe yöneleceklerini varsayıyor olsa da araştırmanın sonuçları bunun doğru olmadığını gösteriyor. Mali durumunun orta veya daha alt düzeyde olduğunu bildiren tüketiciler eğlence amaçlı alışverişi en fazla yapanlar.

Amerikalı tüketiciler giysi alışverişinden hoşlanmadıklarını bildirirken, mutfak alışverişini evin temel gerekliliği olarak görüyorlar.

Günümüzün tüketicisinin değişen tercihleri perakendecileri de yapılarını ve tüketiciyi cezbetme olanaklarını değiştirmeye yöneltiyor. Araştırmanın sonuçları tüm dünyadaki perakendecilerin markalarını konumlarken faydalanabilecekleri bilgileri içeriyor.

*Araştırmaya katılanlardan, haftada iki kez veya daha fazla, haftada birkez, ayda bir kez veya ayda bir kez veya daha az, sadece yapılacak bir iş olarak alışverişe gidenlerin bileşik oranı

Araştırma Hakkında
ACNielsen Online Tüketici Güven Araştırması, global olarak yılda iki kere düzenleniyor ve tüketicilerin mevcut güven seviyesini, harcama alışkanlıklarını/planlarını ve beklentilerini ortaya koyuyor. Araştırmanın son raundu Kasım 2005’te Avrupa, Asya Pasifik, Kuzey Amerika, Latin Amerika bölgeleri, Güney Afrika ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin aralarında yer aldığı 42 ülkeden internet ortamında 23,500 kişinin katılımı ile gerçekleştirildi.

ACNielsen
ACNielsen, bir VNU şirketi olarak, 100’den fazla ülkede pazar dinamikleri, tüketici davranışları ve eğilimleri ve yeni ve geleneksel medya üzerine ölçümleme ve analizler sunan, dünyanın önde gelen pazar araştırması kuruluşlarındandir. Lider üreticiler, perakendeciler, hizmet firmaları, medya ve eğlence şirkeleri ve internet dünyası ACNielsen’ın müşteri portföyünü oluşturmaktadır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s