Türkiye’de en çok tercih edilen tasarım markası: Versace

Türkiye’de en çok tercih edilen tasarım markası: Versace

Nisan 2006

ACNielsen’ın 42 ülkede 21.000 internet kullanıcısı ile gerçekleştirdiği araştırmaya göre İtalyan moda devleri Armani ve Gucci’nin en çok satın alınmak istenen markalar olduğu bildiriliyor. Bu iki ünlü marka tüketici tercihlerinde üst sıralarda yer alıyorlar.

Sonuçlar Türkiye özelinde değerlendirildiğinde, tüketicilerin yarısı herhangi bir tasarım markası kullanmıyorlar. Kullanılan markalarda ilk sıralarda ise Dior, Gucci ve Versace markaları yer alıyor. Diğer ülkelerin sonuçlarından farklı olarak Türkiye’de ürünü en çok satın alınmak istenen marka olarak Versace dikkat çekiyor. Bu markayı Gucci ve Armani takip ediyor.

ACNielsen uzmanlarına göre Giorgio Armani ve Gucci firmaları güçlü bir markanın karlı bir işletme anlamına geldiğinin bilincindeler ve müşterilerine önemli bir bedeli ödemeye razı oldukları bir “imaj” satıyorlar. Tüketicilerin bu markaları tercih etmelerindeki önemli bir diğer neden de bu markaların ürünlerinin birer klasik olarak yıllarca kullanılabilmesi ve dünyanın her yerinde aynı “premium” imajı taşıyabilmesi. Yani tüketiciler bu tür markalara ödedikleri paraları bir nevi yatırım olarak değerlendiriliyorlar.

Rapor, özellikle Gelişen Pazarlar olarak bilinen Çin, Rusya, Hindistan ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelerde, yakın dönemde “genç” bir çizgi marka çizgisine geçiş yapan Dior’un ve bir diğer güçlü marka olan Versace’nin de gelişme potansiyellerinin olduğunu ortaya koyuyor. Bir diğer ilginç bulgu da ABD, İtalya ve Fransa gibi modanın liderliğini elinde tutan ülkelerdeki tüketicilerin kendi ülkelerinin markalarını öncelikle tercih etmeleri.

Aksesuarlar
Dünyanın birçok yerinde marka ve aksesuar tercihleri farklılık gösterirken, markalı aksesuarlar arasında en çok tercih edilen ürünlerin ayakkabılar, güneş gözlükleri, cüzdan, çanta ve kemerler olduğu görülüyor. Sonuçlara Türkiye özelinde bakıldığında ilk beş ürünün aynı olduğu bununla birlikte tasarım markası kemerlerin, çantalardan daha ön planda olduğu gözlemleniyor.

“Fiyatları gözardı etseniz markalı aksesuar ürünlerinden hangilerini satın alırdınız” sorusuna verilen cevaplar incelendiğinde dünyada ve Türkiye’de tüketicilerin ilk tercihlerinin yine ayakkabı ve güneş gözlükleri olduğu ortaya çıkıyor.

ACNielsen
ACNielsen, bir VNU şirketi olarak, 100’den fazla ülkede pazar dinamikleri, tüketici davranışları ve eğilimleri ve yeni ve geleneksel medya üzerine ölçümleme ve analizler sunan, dünyanın önde gelen pazar araştırması kuruluşlarındandir. Lider üreticiler, perakendeciler, hizmet firmaları, medya ve eğlence şirkeleri ve internet dünyası ACNielsen’ın müşteri portföyünü oluşturmaktadır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s