ACNielsen’ın Son Araştırmasına Göre Mr ve Mrs Smith Moda Markalarının Tanıtımına En Çok Yakıştırılan Ünlüler

Brangelina Fenomeni Tüm Dünyayı Sarmış Durumda: ACNielsen’ın Son Araştırmasına Göre Mr ve Mrs Smith Moda Markalarının Tanıtımına En Çok Yakıştırılan Ünlüler

Erkek spor giyime ise en uygun değerlendirilen isimler sırayla David Beckham, Tiger Woods ve Jackie Chan

Temmuz 2006

Birçok firma marka veya ürünlerini ünlülerle özdeşleştirerek hedef kitlelere daha etkin bir şekilde hitap edebileceklerine inanıyor. Ancak bu markalar acaba tüketicinin kafasındaki doğru isimle özdeşleşebiliyor mu?

ACNielsen’ın 42 ülkede gerçekleştirdiği global araştırmaya göre ünlülerin rasgele yeraldığı bir listeden ‘Mr ve Mrs Smith’ yani Brad Pitt ve Angelina Jolie, günlük giyimden lüks giyime, saat ya da güneş gözlüğü, gece kıyafetleri, iç çamaşırları, seksi ya da son moda giyim dahil hemen hemen her kategoride en güçlü ünlü çift olarak seçildiler. Tüketicilerin online oy verdiği ankette ünlü çifti az bir farkla David Beckham ve Jennifer Lopez çifti takip ediyor. (Tablo 1)

Angelina Jolie, Güney Afrika ve Avrupa’da ve Asya Pasifik Bölgesinin bir kısmını oluşturan Filipinler ve Malezya’da büyük kabul görüyor. Kuzey Amerika’daki milyonlarca insana ise Jenifer Lopez ve Nicole Kidman’ın daha fazla hitap ettikleri görülüyor. Nicole Kidman aynı zamanda doğduğu ülke olan Avusturalya’da tüm moda kategorilerinde, her yaştan tüketicinin 1 numaralı tercihi oldu. ACNielsen uzmanları, tüketiciler açısından kendi ülkelerinden çıkan ünlüleri kendilerine yakın görmelerinin yanısıra ünlülerin meslekleriyle, söyledikleri şarkılar, oynadıkları rollerle tüketicinin kafasında yarattıkları algının bir markayı tercih ederken büyük etkisi olduğunu bu araştırmanın ortaya koyduğunu belirtiyorlar.

Türkiye’de ankete katılanların yaptığı değerlendirmelere gore de Angelina Jolie ve Brad Pitt incelenen kategoriler ile en fazla özdeşleştirilen ünlüler olarak karşımıza çıkıyor.
Bayanlar arasında Angelina Jolie’den sonra en yüksek oyu Nicole Kidman ve Jennifer Lopez alırken, erkeklerde David Beckham ve Tom Cruise dikkat çekiyor.
Global sonuçlardan farklı olarak George Clooney ülkemizde daha fazla katılımcıdan oy alıyor. George Clooney hem Türkiye hem de global sonuçlara gore özellikle gece kıyafetlerine en çok yakıştılan ünlü erkek. (Tablo 2)

Spor giyim kategorisinde Maria Sharapova (%43), David Beckham (%40), Tiger Woods (%37) and Jackie Chan (%15) listenin üst sıralarında yer aldılar. Lara Croft ve Mr & Mrs Smith filmlerindeki aksiyon rolleri ile hareketli ve dinamik bir imajı yakalayan Angelina Jolie tüketicilerin zihninde iyi bir spor giyim figürü oluşturmayı başarmış görünüyor (%17).
Türkiye’de ise spor giyim denildiğinde bayanlarda Maria Sharapova (%37), Angelina Jolie (% 23) ve Jeniifer Lopez ( %18) ile ilk üç sırada yer alırken, erkeklerde sıralama David Beckham (%39), Brad Pitt (%19) ve Tiger Woods (%16) ile Jackie Chan (%16) şeklinde gözlemleniyor.

ACNielsen uzmanlarına göre özellikle gelişen ülkelerde, artan gelirini yükselen sosyal statüsünü koruyacak bir “imajı” satın almaya hazır tüketiciler, marka-ünlü birliğinin satışların başarısına katkıda bulunacağını gösteriyor. Pazarlamacılar açısından ise markayı bir ünlünün imajına bırakmadan önce birçok unsuru dikkate almak gerekiyor.

Aksesuarlar
Dünyanın birçok yerinde marka ve aksesuar tercihleri farklılık gösterirken, markalı aksesuarlar arasında en çok tercih edilen ürünlerin ayakkabılar, güneş gözlükleri, cüzdan, çanta ve kemerler olduğu görülüyor. Sonuçlara Türkiye özelinde bakıldığında ilk beş ürünün aynı olduğu bununla birlikte tasarım markası kemerlerin, çantalardan daha ön planda olduğu gözlemleniyor.

“Fiyatları gözardı etseniz markalı aksesuar ürünlerinden hangilerini satın alırdınız” sorusuna verilen cevaplar incelendiğinde dünyada ve Türkiye’de tüketicilerin ilk tercihlerinin yine ayakkabı ve güneş gözlükleri olduğu ortaya çıkıyor.

ACNielsen
ACNielsen, bir VNU şirketi olarak, 100’den fazla ülkede pazar dinamikleri, tüketici davranışları ve eğilimleri ve yeni ve geleneksel medya üzerine ölçümleme ve analizler sunan, dünyanın önde gelen pazar araştırması kuruluşlarındandir. Lider üreticiler, perakendeciler, hizmet firmaları, medya ve eğlence şirkeleri ve internet dünyası ACNielsen’ın müşteri portföyünü oluşturmaktadır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s