iki kitap

Vural Çakır ve Sezgin Tüzün ‘ün iki kitabını tanıtmak istiyorum. Kitapların yayın bilgileri aşağıdadır.

Kişisel notlarımı ekliyorum.

İş Hayatının 21 Gizli Kuralı

Vural ÇAKIR

Yayınevi     MediaCat Kitapları
Baskı     1 – İstanbul, Ekim 2007  Karton Kapak, Kitap Kağıdı, 185 Sayfa
Fiyat     12,50 YTL

Bu kitapta hem iş hayatına yeni atılan, yani kariyerlerinin henüz başında olan, hem de kariyerlerinde çoktan üst basamaklarda yerini almış olan herkes için bir şeyler var. Ipsos KMG’nin CEO’su Vural Çakır profesyonel bir kariyer hedefi planlamasının kurallarını çıkarıyor. Bu kurallar yıllarca sıralarında dirsek çürüttüğümüz okullarda öğretilmiyor. Bu kuralların hepsi hayatın içinden çıkıyor. Yıllardır iş dünyasının çeşitli alanlarında yer almış olan Vural Çakır okullarda değil iş hayatında öğrendiklerini paylaşıyor okurla
İş hayatının gündelik koşuşturmasında bu kurallardan en azından birkaç tanesini uygulamaya başlamanız sizi hemen –en azından bu kitabı okumayanlardan– birkaç adım öteye taşıyacaktır.

Ürün Detayı
Barkod : 9789944383561
ISBN : 978994438356-1
Ebat : 14,5 cm x 21,5 cm

Türkiye’de Siyasi Kutuplaşmalar Ve Seçmen Davranışları

Yayınevi: Veri Araştırma Yayınları

Yazar: Sezgin Tüzün, Ahmet Kardam

Kategoriler: Politika, Demokrasi, Politika, Siyasi Partiler Üzerine

İSBN: 9758290002006

Özellikler:
Türkçe 106 s. 15.5 x 23 cm İstanbul Mayıs 1998 106 s. 1. Basım

Açıklama:
1950′den 1980′li yıllara kadar siyasi yaşamın belirleyicisi olmuş “Cumhuriyet Halk Partisi – Demokrat Parti kutuplaşması” karşısında seçmen tercihlerinde gözlenen ana eğilimler nelerdir? Bu yerleşik eğilimlerden 1990′lı yıllara ne kaldı? 1990′lı yıllarda Refah Partisi’nin gösterdiği hızlı gelişmenin yarattığı siyasal kutuplaşma karşısında seçmen tercihlerinde hangi ana eğilimler gözleniyor? Bu kutuplaşma hangi sınıfsal tabana dayanıyor? İdeolojik içeriği nedir? “Şeriatçı-laikçi” çatışmasının daha a derinleşmesinin ne gibi toplumsal sonuçları olabilir? Büyüklüğü seçimden seçime önemli farklılıklar göteren “sandık başına gitmeyenler” kitlesi esas olarak hangi siyasi geleneğin seçmenidir?

1950′den günümüze kadar yapılmış bütün seçimlerin sonuçlarını ve 90′lı yıllarda yapılmış üç alan araştırmasının bulgularını irdeleyen elinizdeki çalışma, bu soruların yanıtlarını ararken; kavramsal çerçevesi ve metodolojisiyle, seçmen tercihlerine ilişkin kalıplaşmış değerlendirme biçimlerinin dışına çıkarak, politikacılara, medya mensuplarına ve siyaset analizcilerine kullanabilecekleri yeni ölçütler de önermektedir.

Bir müşteri satın aldığı şeye ne zaman gerçek anlamda sahip olur?
Teknik açıdan tabii ki bu malın parasal karşılığını ödediğinde, yani kasada. Ama kasa mağazanın en sevimsiz yeridir: O anda kimse bir sahiplenme zevki duymaz. Aslında bütün duyumsanan bir kıp (cepten çıkan para) ve azaptır (bekleme, bekleme) , Sahiplik süreci alışverişçinin duyularının o nesneye takılmasıyla başlar. İlk bağlantı gözlerle kurulur ve ardından dokunma gelir. Ödeme yapmak, işin sadece teknik yönüdür. Bu bakımdan bir nesne alışverişçinin eline ne kadar çabuk geçerse veya alışverişçi bunu ne kadar kolay dener, yudumlar ya da sokağa çıkarıp kullanırsa, sahipliğin satıcıdan alıcıya geçişi o ölçüde kolay olur.
İşte, alışveriş budur.
İnsanlar neden Alışveriş Yapar?, gelişen alışveriş kültürümüzün üzerine muzip ve şaşırtıcı bir araştırma. Bu kitap bizim hakkımızda; anne – babalarımızdan büyüklerimize kadar, hepimizin dükkânlarda, restoranlarda, neler yaptığı ya da yapmadığı hakkında; satıcılar, pazarlamacılar ve giderek daha bilgili olan alıcılar arasında süren kontrolü ele geçirme mücadelesi hakkında. Bir anlamda, bize bizi gösteren büyüleyici, eğlenceli ve bazen de bozum edici bir ayna
Perakende gurusu olarak tanınan Paco Underhill, çok sayıda güçlü veri ve öngörüyü esprileriyle ve yaşamdan alınmış anekdotlarıyla süsleyerek, okuru, alışverişin cenet ve cehenneminde bir yolculuğa çıkarıyor. Her yönüyle değişen ‘müşteri’ olgusuna nasıl uyum sağlanabileceğiyle ilgili sağlam ve uygulanabilir öneriler getiriyor. Underhill ve şirketi Envirosell, alışveriş biliminin yaratıcısı olarak biliniyorlar ve müşterileri arasında McDonald’s, Starbucks, Estee Lauder gibi ünlü mağazalar ve zincirler var. Dünyanın her yerindeki saha çalışmalarında, yılda 50 – 70 bin alışverişçiyi bire bir izleyerek ve videoya gizlice kaydederek elde ettikleri sağlam kayıtlar ve kesin ölçümlerle, gözlemlerini perakendeciler için bir bilime dönüştürüyorlar.
Satın alanın da satanın da keyifle okuyacağı
Perakende gurusu olarak tanınan Paco Underhill, çok sayıda güçlü veri ve öngörüyü esprileriyle ve yaşamdan alınmış, anekdotlarıyla süsleyerek, okuru, alışverişin cennet ve cehenneminde bir yolculuğa çıkarıyor. Her yönüyle değişen ‘müşteri’ olgusuna nasıl uyum sağlanabileceğiyle ilgili sağlam ve uygulanabilir öneriler getiriyor. Underhill ve şirketi Envirosell, alışveriş biliminin

Ürün Detayı
Barkod : 9789755791005
ISBN : 9755791000
Ebat : 15 cm x 23,5 cm

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s